خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

بی‌توجهی به ظرفیت‌ رشته‌های علوم انسانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۱۷۰

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با انتقاد از برخی بی توجهی‌ها به رشته‌های علوم انسانی در کشور،‌ خاطرنشان کرد: متاسفانه گاه‌گاهی این تفکر که رشته‌های علوم انسانی کاربردی در جامعه ما ندارند، نمود پیدا می‌کند و به تبع آن به ظرفیت‌های این رشته‌ها توجهی نمی‌شود، اما در اصل این رشته‌های علوم انسانی هستند که به عنوان پتانسیل در هر جامعه‌ای شناخته می‌شوند و می‌توانند در شرایط حساس کمک کننده و موثر باشند.

به گزارش ایلنا،  سیدحسن صدوق در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی این دانشگاه برگزار شد، جشن دانش‌آموختگی را یکی از سنت‌های به یادماندنی در دوران تحصیل هر دانشجو توصیف کرد و گفت: خوشبختانه این مراسم در دانشگاه شهید بهشتی از سال گذشته در دو بخش مختلف برگزار می‌شود که در آن فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف از مقاطع کارشناسی تا دکتری شرکت می‌کنند و خانواده‌ها نیز با حضور در این مراسم شاهد به ثمر رسیدن دوران تحصیل فرزندانشان می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: جشن فارغ‌التحصیلی امسال دانشگاه شهید بهشتی نیز در دو بخش مهندسی و علوم پایه و علوم انسانی برگزار می‌شود، به طوری که روز گذشته این مراسم برای حدود 600 فارغ‌التحصیل گروه مهندسی و علوم‌پایه و امروز نیز برای فارغ‌التحصیلان علوم انسانی برگزار شد. در مجموع 1300 دانشجوی فارغ‌التحصیل در این مراسم حضور داشتند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: جشن دانش‌آموختگی فارغ‌التحصیلان، یکی از مراسمی است که در دانشگاه‌های بزرگ دنیا نیز برگزار می‌شود بطوری که من شاهد بودم دانشگاه کمبریج این مراسم با شکوه و عظمت بسیار برگزار شد و فارغ‌التحصیلان در خیابان‌های دانشگاه راهپیمایی می‌کنند بطوری که من این پیشنهاد را به معاونت فرهنگی دانشگاه داده‌ام که فارغ‌التحصیلان پس از پایان مراسم بتوانند در محوطه دانشگاه راهپیمایی کنند.

صدوق، اظهارکرد: دنیای امروز از آن دانش‌آموختگان است،‌ آن‌ها باید قدردان موقعیتی که کسب کرده‌اند باشند و بتوانند با تخصص‌هایی که دارند در حیطه‌های مختلف اقتصادی، مدیریتی،‌ اجتماعی و غیره... گره‌ای از مشکلات جامعه را باز کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان به هیچ عنوان بعد از فارغ‌التحصیلی دانشگاه را به دست فراموشی نسپارند، گفت: تاکید جدی من این است که دانش‌آموختگان با ترک دانشگاه، مطالبات و مهارت‌آموزی خود را به فراموشی نسپارند، بلکه دانش‌آموختگی را پله‌ای برای ارتقاء و موثر واقع شدن در موقعیت‌های بالاتر و بهتر قرار بدهند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه فارغ‌التحصیلان بعد از خروج از دانشگاه،‌ دانشگاه را فراموش نکنند، گفت: انتظار من از دانش‌آموختگان این است که هیچگاه امروز را به عنوان پایان مطالبات خود و مهارت‌آموزی‌های خود تلقی نکنند، بلکه بدانند این موقعیت می‌تواند پله‌ای برای ارتقاء آن‌ها به موقعیت بالا باشد، بنابراین فارغ‌التحصیلان تحت هیچ عنوانی دانشگاه را فراموش نکنند و همه باید همواره یادمان باشد که ما متعلق به دانشگاه هستیم و دانشگاه نیز متعلق به ما است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز