خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

بلوکه شدن طرح‌های شورای عالی استان‌ها در مجلس

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۸۷۵

الویری گفت: مساله کنونی فراروی مجلس و شورای عالی عدم هماهنگی و ارتباط تنظیم شده پایدار و موثر است. طرح‌های مصوب شورای عالی در دستور کار مجلس قرار نگرفته و موجب ناهماهنگی و ناکارآمدی در مدیریت شهری و روستایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری (رئیس شورای عالی استان‌ها) در جریان ششمین جلسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مجلس و شورای شهر از حیث کارکردی ماموریت مشابهی دارند به اظهارات دیروز مقام معظم رهبری درخصوص مجلس اشاره کرده و افزود: مساله کنونی فراروی مجلس و شورای عالی عدم هماهنگی و ارتباط تنظیم شده پایدار و موثر است. طرح‌های مصوب شورای عالی در دستور کار مجلس قرار نگرفته و موجب ناهماهنگی و ناکارآمدی در مدیریت شهری و روستایی می‌شود.

وی ادامه داد: وضع قانون بدون دریافت نظر و دیدگاه شورای عالی استان‌ها به معنای بی‌توجهی به دغدغه اجرایی  بودن قانون و عدم توجه به مقتضیات محلی است.

الویری با بیان اینکه شورای عالی در جریان طرح‌ها و لوایح قرار نمی‌گیرد، گفت: استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها برای وضع قوانین مدیریت محلی در مجلس شورای اسلامی فراموش شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اهمیت افزایش سهم شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده؛ گفت: در برخی قوانین بحث درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافته و این امر مدیریت شهری را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. در لایحه (اصلاح و دائمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری) و لایحه تغییر مبنا و ساختار درآمدهای شهرداری و دهیاری، این درآمدها و جایگاه شهرداری تضعیف شده است.

الویری با تاکید بر اینکه مجلس باید به شورای عالی کمک کند، افزود: در گذشته طرح‌های شورای عالی استان‌ها در اداره حقوقی مجلس بلوکه شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز