خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد:

درصد بالایی از محققان حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری را زنان تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۸۲۰

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی حائر اهمیت است و امیدوارم با امضای این تفاهم‌نامه مشارکت زنان در تمامی عرصه‌های توسعه تحقق پیدا کند و به رفع چالش‌های آن کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری که در ساختمان این معاونت برگزار شد، بیان داشت: جهاد دانشگاهی حوزه پژوهش مربوط به زنان را به طور تخصصی در پژوهشکده سرطان پستان دنبال کرده، این پژوهشکده یک مجموعه درمانی و پژوهشی تخصصی در حوزه زنان است.

طیبی تاکید کرد: در این زمینه بیشترین سرمایه‌گذاری برای پیدا کردن راه‌های پیشگیری از این نوع سرطان در نظر گرفته شده است.

او تاکید کرد: فعالیت پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا و استفاده سایر مراکز در شهرستان‌ها از دانش آن‌ها فعالیت‌ موثر محققان زن در نهاد جهاد دانشگاهی است، بسیاری از محققان حوزه سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری را زنان تشکیل می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه نقش محوری زن در خانواده و عرصه‌های اجتماعی، وظیفه است تامید کرد: می‌دانیم که باید به تحقق ایفای نقش زنان در تمامی عرصه‌های توسعه کشور و نیز رفع چالش‌های حوزه زنان بویژه زنان سرپرست خانواده، کمک کنیم.

بر اساس این گزارش تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی با توجه به نقش عمده و تأثیرگذار زنان در خانواده و عرصه‌های اجتماعی و توسعه پایدار کشور و نیز رفع چالش‌ها و موانع فراروی آن‌ها جهت مشارکت فعال در این امر به امضاء رسیده است.

این تفاهم‌نامه که اهداف توسعه و گسترش همکاری‌ها و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اطلاع رسانی و مشاوره‌ای اشتغال و کارآفرینی؛ بهره گیری از منابع، امکانات و توانمندی‌های علمی - تخصصی و اجرایی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی‌ و اطلاع‌رسانی و مشاوره‌ای اشتغال و کارآفرینی طرفین را دنبال می‌کند، تا پایان دولت دوازدهم معتبر بوده و در صورت توافق طرفین یک ماه قبل از انقضاء، قابل تمدید خواهد بود.

برخی محورهای همکاری مشترک طرفین این تفاهم‌نامه به شرح زیر است:

توان افزایی و ارتقای مهارت‌های شغلی دانش آموختگان زن و زنان سرپرست خانوار (برنامه جامع هدایت شغلی؛ ایجاد چرخه اشتغال پایدار از حلقه آموزش تا عرضه و فروش محصولات) در راستای بند ت ماده 80 قانون برنامه ششم توسعه.

همکاری در تهیه سرفصل‌ها و متون و منابع آموزشی مورد نیاز دوره‌های آموزشی.

مشارکت در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با موضوعات گفتگوی ملی خانواده، گفتگوی بین نسلی و توان‌افزایی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی.

همکاری در انجام پژوهش‌ها و پیمایش‌های مورد نیاز حوزه زنان و خانواده.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز