خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر علوم در دانشگاه نیشابور:

یک میلیارد دلار برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها تخصیص یافت

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۶۸

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: امسال برای اولین بار یک میلیارد دلار فاینانس برای گرفتن وام از بخش‌‌هایی مانند صندوق توسعه اسلامی و سازمان جایکای ژاپن به منظور تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا،‌ حسین عسکریان ابیانه در آیین آغاز عملیات اجرایی کتابخانه و مرکز اطلاع‌‌‌‌رسانی دانشگاه نیشابور با اعلام این خبر گفت: بازپرداخت این وام برعهده دولت خواهد بود ودر قانون بودجه امسال نیز علاوه بر اعتبارات ملی، از طریق شوراهای اداری استان نیز اعتبارات استانی به دانشگاه‌‌‌ها اختصاص می‌‌‌یابد و دانشگاه‌‌‌ها برای گرفتن کمک از استانداری‌‌‌ها دیگر با محدودیت قانونی مواجه نیستند.

وی افزود: هم‌‌‌اکنون حدود دو میلیون متر مربع طرح عمرانی در حوزه آموزش عالی کشور در دست ساخت است که از این مقدار حدود یک میلیون و صد متر مربع از محل اعتبارات دولتی و بقیه از محل درآمدهای غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و خیرین ساخته می‌‌شود.

دبیر ستاد خیرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مشارکت‌‌‌‌های خیرین در این بخش به ۵۰ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: با توجه به استقبال خیرین، ستاد جذب خیرین در آموزش عالی تشکیل شده و امسال شاهد افزایش مشارکت‌‌‌‌های مردم و خیرین در تکمیل طرح‌‌‌‌های عمرانی، آموزشی و خوابگاهی در دانشگاه‌‌‌‌ها هستیم و دولت نیز در هر بخش آموزش عالی که توسط خیرین مورد حمایت قرار گیرد تا ۵۰ درصد کمک خواهد کرد.

عسکریان ابیانه ادامه داد: حدود دو هزار طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در دانشگاه‌‌‌های کشور داریم که برای تکمیل آنها حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال مورد نیاز است و میزان بدهی دانشگاه‌‌‌‌ها به پیمانکاران نیز حدود چهار هزار میلیارد ریال است. 

وی با بیان اینکه استخدام نیروی انسانی در آموزش عالی به جز در بخش آزمایشگاهی و کارگاه‌‌‌‌ها ممنوع است و بیشتر به اعضای هیات علمی نیاز داریم، تصریح کرد: طبق استانداردهای وزارت علوم باید به ازای هر ۲۰ دانشجو یک عضو هیات علمی داشته باشیم که هم‌‌‌‌اکنون تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌‌‌‌‌‌‌های کشور ۳۱ هزار نفر است و نیازمند استخدام سالانه حدود دو هزار نفر برای هیات علمی هستیم.

مجتمع آموزش عالی نیشابور در سال ۸۸ به سطح دانشگاه ارتقا یافت که با چهار دانشکده هنر، ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی و ۱۱۰ عضو هیات علمی، دارای بیش از دو هزار دانشجو در ۱۸ رشته کارشناسی و ۱۴ رشته کارشناسی ارشد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز