خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی:

روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در زنان/چرخه حمایت از افراد در معرض آسیب ناقص است

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۸۳۷

سرپرست مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهردارى تهران گفت: سازمان خدمات اجتماعى‌‎ در حوزه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تنهاست و یاری‌گری ندارد، باتوجه به این موضوع و روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بالاخص زنان، این سیاهی‌ها زیبنده شهر تهران نیست.

به گزارش ایلنا، اکبر نعمتى (سرپرست مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهردارى تهران) با بیان و تشریح عملکرد سازمان متبوعش در سامان سرای لویزان و رسیدگی به وضعیت بانوان آسیب دیده پایتخت که توسط گشت‌هاى فوریت خدمات اجتماعی به این سامان‌سرا ارجاع داده می‌شوند، گفت: قاطعانه می‌توانم بگویم که سازمان خدمات اجتماعى‌‎ در حوزه  ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تنها است و یاری‌گری ندارد؛ چراکه اگر پروسه حمایت از زنان و مردان آسیب‌دیده تکمیل بود الان شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران نبودیم.

‌‎وی با اشاره به چرخه ناقص حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده و گلایه از عدم حضور ارگان‌های همکار و دست‌اندرکار در این حوزه افزود: سرنوشت فرایند چرخه ساماندهی معتادان متجاهر، افراد کارتن‌خواب، متکدیان و تمامی افراد جامعه هدف را با اتحاد و همدلی ١٢ ارگان فعال رقم می‌خورد.

‌‎نعمتی در تشریح ماموریت‌های ذاتی سامان سرای لویزان بیان کرد: ‌‎طبق اسناد فرادستی و مستندات قانونی سامان سرای لویزان مرکز نگهداری موقت افراد آسیب دیده و جامعه هدف است. اما متاسفانه به دلیل عدم ورود جدی و اثر گذار دستگاه‌های ذیربط در امر ساماندهی آسیب‌ها و بار سنگین مدیریت اجتماعی شهر تهران در این امر، وظایفی غیر از آنچه در حوزه‌ی اختیارات این مرکز است به ما از طریق مسئولان قانونگذار و فرادست محول می‌شود که ما به ناچار موظف به پذیرفتن آن‌ها می‌شویم.

‌‎این مقام مسئول در شهرداری تهران گفت: اگر مدیریت شهری از چتر حمایتی استانداری، فرمانداری، وزارت کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، پلیس پیشگیری، اورژانس تهران، وزارت بهداشت و درمان ، بهزیستی تهران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادهای مسئول در امر حمایت از افراد آسیب‌دیده، بهره‌مند شود و  هرکدام از این ارگان‌ها ماموریت محوله خود را به نحو احسن انجام دهند، می‌توان کارنامه‌ی درخشان در حوزه ی اجتماعی ارائه کرد.

‌‎سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ٥٠ تا٦٠ درصد مددجویان پذیرش شده در مددسرای خاوران ، سامانسرای اسلامشهر و دیگر مراکز از شهرستان‌هاى دیگر به پایتخت آمده‌اند، گفت: امر موفقیت‌آمیز ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، مستلزم همکاری‌های فرابخشی و فراسازمانی است که امیدوارم با نظارت دولت، شورا و مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی به همکاری و هماهنگی بیش از پیش فراخوانده شوند تا وضعیت اسفناک آسیب‌های اجتماعی التیام بیابد.

‌‎اکبر نعمتی افزود: شیوه جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و افراد بی‌خانمان شهر تهران به هیچ وجه جوابگو نیست و پروسه ناقصی را طی می‌کند، چراکه مددجو از طریق گشت فوریت خدمات اجتماعی جذب می‌شود و پس از طی فرایند مشخصی بعد از بهبودی باید مرحله توانمندسازی و اشتغال‌زایی وی توسط دیگر نهادها انجام شود و به آغوش خانواده بازگردد که متاسفانه به دلیل عدم حضور نهادهاى موصوف، مددجو مجددا به چرخه ناقص ساماندهی بازمی‌گردد و همچنان لکه‌ی سیاه آسیب‌های اجتماعی بر پیشانی این کلانشهر خودنمایی می‌کند.

‌‎ سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اتحاد، همفکری و پرهیز از نگاه جریانى و حزبى یا جناح سیاسی، تدابیر ویژه‌ی امنیتی و اجتماعی را از عوامل مهم و حیاتی عنوان کرد و افزود: با توجه به این موضوع و روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی در جامعه و بالاخص زنان، این سیاهی‌ها زیبنده شهر تهران نیست.

‌‎نعمتی با اشاره به نقش مسئولیت اجتماعی(csr) و تلفیق آن با مبحث آسیب‌هاى اجتماعى، گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت بعضی از بنگاه‌هاى اقتصادى در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده نماییم و به آن‌ها خدمات اجتماعی ارائه کنیم و این موضوع نباید با نگاه صرف بهره‌گیرى از مسئولیت اجتماعى بنگاه‌ها بدون رویکرد اجتماعى اقتصادی به عنوان درامد اشتباه گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز