خبرگزاری کار ایران

فوت یک جوان بر اثر سقوط در دره‌ کوهسار

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۴۲۲

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از فوت یک مرد جوان بر اثر سقوط در دره کوهسار در شب گذشته خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت 21:22 شب گذشته یک مورد سقوط در دره به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله گروه نجات ویژه کوهستان سازمان آتش‌نشانی به این محل اعزام می‌شود، خاطرنشان کرد: در محل حادثه مشاهده می‌شود دو مرد جوان حدود 24 ساله که با موتورسیکلت خود را به ارتفاعات کوهسار رسانده بودند. در نقطه‌ای موتورها را متوقف کرده و به منظور کوهنوردی و صخره‌نوردی در آن ساعت شب به ارتفاعات رفته بودند. 

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه این دوجوان قصد صعود به ارتفاعات قله بند عیش را داشته که یکی از آنها به دره سقوط می‌کند، تصریح کرد: به گفته یکی از این دو جوان که در وضعیت بسیار ناایمنی قرار داشت، فرد دوم در هنگام بالا رفتن از کوه به پایین سقوط می‌کند.

ملکی خاطرنشان کرد: نفر دوم دچار ضعف جسمانی شده بود و نمی‌توانست هیچ حرکتی انجام دهد و در همان وضعیت گرفتار شده بود. آتش‌نشانان بعد از مدتی جستجو این فرد را پیدا کرده و به سلامت به پایین منتقل کردند اما دوست او از همان ارتفاعات به دره سقوط کرده بود.

وی ادامه داد: شیب دره به حدی بود که بدون تجهیزات و امکانات امکان رفتن به دره وجود نداشت آتش‌نشانان با درخواست کمک از تیم امداد و نجات هلال احمر به انتهای دره رفته و با توجه به تاریکی هوا و زیاد بودن پهنه دره جستجو کار بسیار سختی بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه تا ساعات پایانی شب جستجو ادامه داشت، تصریح کرد: به دلیل تاریکی امکان جستجو و یافتن آن مرد میسر نبود و یکی دو ساعتی عملیات متوقف شده و پس از اینکه کمی هوا روشن‌تر شد دوباره عملیات جستجو آغاز شد و بعد از چند ساعت تلاش موفق شدند این فرد را در انتهای دره و در بین صخره‌ها و سنگ‌ها پیدا کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: متاسفانه این فرد به تایید عوامل اورژانس بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر سقوط جان خود را از دست داده بود. آتش‌نشانان با توجه به اینکه برگشت و انتقال جسد از این مسیر ممکن نبود تغییر مسیر داده و در شیب دره دو کیلومتر طی کرده تا توانستند از سطح کم‌شیب‌تری پیکر این فرد را به سطح جاده منتقل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز