خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا:

حضور ۲۰ هزار پلیس در مراسم ارتحال امام/هیچ مشکل امنیتی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۹۴۳

فرمانده ناجا با بیان اینکه ۲۰ هزار نیروی انتظامی در مراسم ارتحال حضرت امام حضور خواهند داشت، گفت: تاکنون از نظر امنیتی هیچ مشکلی نداشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در مراسم آغاز به کار قرارگاه انتظامی ترافیکی روح‌الله در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت به مناسبت ایام رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: قرارگاه انتظامی ترافیکی روح الله از هفته‌های گذشته شکل گرفته و هرچقدر که به زمان برگزاری مراسم ارتحال حضرت امام خمینی نزدیک می‌شویم آمادگی نیروی انتظامی بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر نیروهای پلیس در آماده‌باش 50 درصدی هستند، گفت: از فردا همزمان با آغاز مراسم ارتحال حضرت امام نیروهای پلیس به طور صد در صد در حال آماده باش هستند و 20 هزار نفر از نیروهای نیروی انتظامی در طول این مدت مشغول خدمات رسانی به زائران خواهند بود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه فرماندهی تهران بزرگ، ناحیه ویژه شرق و غرب تهران، پلیس راه و راهور باتمام ظرفیت در این مراسم حضور دارند، خاطرنشان کرد: پلیس راه زائران استان‌هایی که به سمت حرم می‌آیند را از مبدا تا مقصد اسکورت می‌کند و اگر در بین راه کمکی لازم باشد به آنها ارائه خواهد کرد. امیدواریم این مراسم با سهولت و همکاری خوب مردم با پلیس این مراسم را منظم و در کمال امنیت برگزار کنیم.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های پلیس دربین راه آماه شده همچنین پارکینگ‌هایی مناسب برای پارک خودروها و اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.ما پیش بینی می‌کنیم در این مراسم حدود 6 هزار خودرو اعم از اتوبوس و شخصی حضور داشته باشند که پارکینگ‌های لازم برای آنها آماده شده و در صورتی که صاحبان خودرو و اتوبوس‌ها بر اساس جدول آماده شده، همکاری لازم را با پلیس داشته باشند بدون هیچ مشکلی مراسم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور دیگر پلیس‌های تخصصی در مراسم ارتحال حضرت امام یادآور شد: نیروهای یگان ویژه، پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و امنیت در این مراسم حضور دارند و تا شعاع 10 کیلومتری مسئولیت امنیت، انتظامی و ترافیکی بر عهده این پلیس‌ها قرار گرفته است.

او با بیان اینکه آمادگی نیروهای پلیس از روزهای قبل شروع و درحال افزایش است، گفت: افزایش نیروهای پلیس در مسیرهای منتهی به حرم آغاز شده و تا پایان مراسم ادامه دارد و تا زمانی که زائران حضور داشته و تجمع خودروها را داشته باشیم پلیس نیز حضور خواهد داشت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس در تمامی محورهای مواصلاتی کشور نیز حضور خواهد داشت گفت: از نظر امنیتی تا امروز هیچ مشکلی نداشتیم همچنین از نظر ترافیکی و انتظامی موردی گزارش نشده است.

وی بیان کرد: پلیس آمادگی لازم برای برگزاری مراسم ارتحال و شب‌های قدر را در تمام تکایا و حسینیه‌ها و هیئت‌ها دارد و همیاران پلیس نیز در این ایام به پلیس و نیروی انتظامی کمک خواهند کرد.

او همچنین با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم روز قدس گفت: نیروی انتظامی تا پایان مراسم ارتحال حضرت امام، مراسم روز قدس و عید فطر در کنار مردم در آمادگی کامل قرار دارد.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که با توجه به حوادث تروریستی سال گذشته که پس از مراسم ارتحال حضرت امام در حرم امام خمینی و مجلس اتفاق افتاد چه تمهیداتی در این باره اندیشیده‌اید، گفت: خوشبختانه مرزبانان در مرزهای کشور آمادگی خیلی خوبی دارند و در سفرم به مرزهای شرقی این آمادگی را از نزدیک شاهد بودم همه نیروهای انتظامی نظامی و امنیتی مرزهای کشور را رصد کرده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز