خبرگزاری کار ایران

مقیمی تأکید کرد:

تشکیل شورای زکات در تمام شهرستان‌های تهران

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۳۰۸

استاندار تهران با تأکید بر جدیت تشکیل شورای زکات شهرستان‌ها خواستار تشکیل این شورا از سوی فرمانداران شد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در نخستین شورای زکات استان تهران، ماه رمضان را فرصتی مناسب برای تبیین نقش مؤثر پرداخت زکات از سوی مردم در رسیدگی به وضعیت محرومان دانست و گفت: به گفته مدیرکل امداد استان سال گذشته مجموع وجوهات دریافتی زکات فطره استان نزدیک به ١١ میلیارد تومان بوده که ٢٢ درصد از این میزان صرف کارهای عام‌المنفعه نظیر عملیات آب و برق‌رسانی در مناطق محروم شده است.

وی در ادامه خواستار تبیین حداکثری نقش مؤثر پرداخت زکات از سوی رسانه ملی شد و ادامه داد: اگر بتوانیم از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و کارفرهنگی مناسب درباره نحوه هزینه‌کرد زکات دریافتی به شهروندان استان اطلاع‌رسانی کنیم قطعا شاهد رشد میزان پرداخت زکات فطره از سوی مردم خواهیم بود.

رئیس شورای زکات استان با بیان اینکه بسیاری از مردم به‌طور دقیق از کارکردهای مؤثر پرداخت زکات بی‌اطلاع هستند، یادآورشد: تبیین اینکه از محل دریافت وجوهات مربوط به زکات کارهای عمرانی و رسیدگی به محرومان انجام می‌گیرد در وهله اول وظیفه رسانه ملی و رسانه‌های مکتوب است.

مقیمی خطاب به اعضای شورای زکات استان گفت: اگر در تأمین جهیزیه یا هزینه‌های مربوط به تحصیل و تأمین مسکن محرومان کاری انجام شده می‌توانیم این اقدامات را برای حفظ آبرو و بدون ذکر نام افراد دریافت کننده این قبیل خدمات و برای ترغیب هرچه بیشتر مردم به پرداخت زکات، تبیین کنیم.

استاندار تهران رشد پرداخت زکات از سوی مردم را ناشی از باورهای عمیق مردم دانست و خاطرنشان کرد: در موردپرداخت زکات فطره که بویژه در ایام ماه مبارک رمضان نقشی بیشتر دارد ،پرداخت فطریه علاوه بر جنبه مذهبی اش به فرهنگ تبدیل شده است و باید در زمینه پرداخت زکات محصولات کشاورزی هم به کشاورزان اطلاع رسانی شود.

مقیمی، رسانه ملی، مطبوعات و روحانیون را سه رکن مؤثر در فرهنگ سازی پرداخت زکات بین مردم برشمرد و یادآورشد:اساسا ترویج اقدامات فرهنگی نیازمند ابزار فرهنگی نظیر رسانه است و نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی در این خصوص بسیار مؤثر است.

ابتدای این شورا مدیرکل کمیته امداد امام (ره)استان تهران با ارائه برخی آمارها درباره پرداخت زکات در شهرستان‌های استان منطقه ١٢ شهر تهران و شهرستان‌های شمیرانات، ری و شهریار را به ترتیب به‌عنوان شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت زکات فطره در سال گذشته برشمرد.

ولیئی همچنین از اختصاص تعداد ٣ هزار صندوق هولوگرام دار کمیته‌امداد امام(ره) در سطح شهر تهران ویژه پرداخت زکات فطره در روز عید فطر امسال خبر داد و گفت: از این تعداد صندوق، هزار عدد به بهزیستی اختصاص یافته و تعدادی صندوق هولوگرام دار هم به خیریه‌های موردتأیید وزارت کشور اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز