خبرگزاری کار ایران

تاکید وزیر علوم به اتحاد در سطح ملی

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۰۵۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این شرایط شاید بیش از هر زمان دیگری نیازمند به اتحاد در سطح ملی و در سطح جامعه جهانی به ویژه بین ملت‌های مسلمان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) که صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی برگزار می‌شد، گفت: همچنان که در طول دوران اسلامی و دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف علمی و فناوری جامعه دانشگاهی تلاش و ایثار خود را نشان داده است، هنوز هم بین امت اسلامی و جامعه انقلابی ایران وظایف و تکالیف خطیری بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان که پیشینیانمان در لبیک به پیام امام عزیز پای در مسیر و جانفشانی برای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی گذاشتند وظیفه داریم به عهدی که با امام و جانشین ایشان مقام معظم رهبری بسته‌ایم لحظه‌ای از پای ننشسته و آنچه از ظرفیت‌های شخصی و توانمندی‌های علنی و فناوری داریم را به کار گرفته تا وظیفه خود را به نحو احسن به انجام برسانیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز در زمانی هستیم که انقلاب اسلامی منجر به استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران شده، گفت: پیشبرد و ارتقای نظام و دسترسی کامل به همه اهداف و آرمان‌ها جزو تعهدات و عهدهایی است که همه مردم به ویژه جوانان و دانشگاهیان بر پای آن ایستاده‌اند.

غلامی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: 40 سالگی انقلاب اسلامی مرحله‌ای را پیش روی ما قرار داده است که علاوه بر اندوختن تجارب فراوان علمی و دانشگاهی در طول این دوره با توجه به عنادها و ستیزه‌هایی که بدخواهان و دشمنان انقلاب در سر داشتند و با آنها برخورد و مبارزه کرده‌اند، پختگی لازم در همه مجموعه انقلاب اسلامی شکل گرفته و این ضرورت را ایجاب می‌کند تا در این دوران از همه این توانمندی‌ها به طوری که آوازه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان طنین انداز کند استفاده شود.

وی ادامه داد: وظیفه ما در شرایط کنونی استفاده از فرصت‌هایی است که به دست می‌آید از جمله مناسبت‌های این چنینی که در راستای آن ذکر و یاد و نام بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجلیل از سیره آن بزرگوار فراهم ‌شود.

وزیر علوم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل تصریح کرد: یاد و خاطره امام عزیز همیشه باعث می‌شود انگیزه و شوق در همه کسانی که ایشان را دیده و مستقیم پای سخنانش نشسته بودند و همه عاشقان امام ایجاد شود این شور و انگیزه یکی از زمینه‌های قدرتمند ایستادگی و حرکت در مسیر انقلاب بوده و هست.

غلامی با بیان اینکه حضرت امام در مناسبت‌های مختلف ذکری از ایام الله داشته و مردم را به آن تذکر و یادآور می‌کردند خاطرنشان کرد: هر روزی که ما در ادامه راه انقلاب مناسبتی را برای تذکر و یادآوری و دور هم نشستن و هم‌اندیشی در راستای تقویت و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب داریم می‌تواند از مصادیق ایام الله باشد.

وی ادامه داد: این برکت ایام الله بوده، هست و خواهد بود که نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ می‌کند و به سمت آرمانهایش‌ پیش می‌برد.

وزیر علوم با بیان اینکه عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ایجاد شوق و علاقه در بین جوامع مسلمان و مومن این همبستگی‌ها و ذکر ایام الله است، خاطرنشان کرد: قطعا باید به عنوان یک دستاورد و تکلیف این ایام پربرکت مورد توجه دوستداران انقلاب و حضرت امام باشد.

وی ادامه داد: حاصل این تذکرها و یادآوری‌ها در درجه اول انسجام و اتحاد ملی و اتحاد بین امت اسلامی خواهد بود. در این شرایط شاید بیش از هر زمان دیگری نیازمند به اتحاد در سطح ملی و در سطح جامعه جهانی به ویژه بین ملت‌های مسلمان هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در طول 40 سال گذشته در مسیر حرکت انقلاب حضور داشته و نقش‌آفرینی کرده گفت: امروز یکی از وظایف مهم ما تقویت بیشتر و شتاب در حرکت به سوی پیشرفت و تعالی کشور است. دانشجویان، محققان و دنشمندان تلاشگر هم در سطح بین المللی و هم در سطح دستاوردهای ملی حرف برای گفتن دارند و دستاوردهای ارزشمندی عرضه کرده‌اند و باعث شده جایگاه جمهوری اسلامی در بین مجامع بین المللی در رتبه 16 قرار گرفته است یعنی با تمام محدودیت‌هایی که اجانب برای حرکت انقلابی به وجود آورده‌اند جوانان و اساتید جایگاه ویژه‌ای در دنیا برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در سطح ملی دستاوردهای بسیار مهمی در بخش‌های فناوری و پژوهشی داشته‌ است گفت: جمع این دستاوردها باعث شده در منطقه رتبه اول یا دوم برای کشور ما رقم زده شود در آخرین ارزیابی‌ها تعیین شده که کشور ما در منطقه از نظر علمی رتبه اول را دارا است. البته باید اساتید به اینها قانع نباشند و حرکت را به سرعت به سوی تعالی ادامه دهند اما این دستاوردها باعث سرفرازی برای ملت و مردم شده است.

غلامی با تاکید بر اینکه حفظ شتاب علمی از وظایف جامعه دانشگاهی است، تصریح کرد: نباید در هیچ شرایطی جایگاهی را که دانشمندان یا اساتید به دست آوردند از دست دهیم و باید با تمام ظرفیت علمی و فناوری به سمت ارتقای سطح زندگی مردم و حل مسائل پیش روی و رفع مشکلات آن گام برداریم و نگاه ویژه‌ای دانشگاه به مشکلات کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: امروزه در دنیا تبدیل دانش به فناوری و تولید ثروت از طریق کسب دانش و فناوری ظرفیت‌هایی را در جوامع ایجاد می‌کند که با حرکت‌هایی که در چند سال گذشته داشته‌ایم این ظرفیت‌ها در کشور ما نیز ایجاد شده است. شکل‌گیری شرکت‌های متعدد دانش بنیان بر اساس یافته‌های علمی و فناوری که زمینه را برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی به وجود آورده است ، یکی از وجوه استفاده از دانش و فناوری در کشورمان است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: مسائل مختلفی در کشور ما خودنمایی می‌کند که قطعا دانشگاه از عهده حل آنها بر خواهد آمد و من همینجا اعلام می‌کنم همکاران ما آمادگی لازم برای ورود به حل چالش‌های مهم کشور را داشته و باید رویکرد جدیدی برای آن دیده شود البته همکاران من منتظر رویکرد جدید نیستند و از همین ظرفیت‌ها هم استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد همبستگی ملی از طریق پیروی از آرمان‌های امام راحل و تبعیت و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری شکل می‌گیرد خاطرنشان کرد: مودت و دوستی بین مومنین و مسلمین و هموطنان از رازها و رمزهای بسیار مهم و تاثیرگذار در ادامه این نظام خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز