خبرگزاری کار ایران

خلیل‌آبادی خطاب به شرکت مترو:

به جای آب، موش‌ها در چشمه‌علی جولان می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۱۲۴

عضو شورای شهر تهران گفت: خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط ۶ مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان  شصت و ششمین جلسه شورای شهر، حسن خلیل‌آبادی در  تذکر پیش از دستور خود بار دیگر به بحران در چشمه‌علی اشاره کرد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه متاسفم دوباره باید به این مسئله اشاره کنم، گفت: در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ از همین تریبون چشمه‌علی را خدمت شما معرفی کردم و در صفحه‌ نمایش آخرین تصاویرِ آن فاجعه‌ای که مترو بر سر چشمه‌علی آورده بود را به نمایش گذاشتم. نسبت به خشک شدن چند روزه‌اش، اقدامات ضدمحیط‌زیست و ضدمیراث فرهنگی اعتراض کردم و خواستار یافتن راه‌کاری از سوی شرکت مترو تهران شدم.

وی با بیان اینکه دولت‌ها موظفند در طراحی هر پروژه‌ای پیوست‌های آنها را رعایت کنند که در کشور ما گویا اصلا این پیوست‌ها مطرح نیست، افزود: بنده به جهت مسئولیتِ کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مسؤلیت در شورای شهرستان ری خود را موظف به دفاع از وضعیت میراث فرهنگی تهران و پاسخگویی به افکار عمومی می‌دانم.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی ادامه داد: شرکت متروی تهران ضمن پیگیری‌های هیئت رئیسه، تذکر اینجانب در این مورد را بی‌پاسخ گذاشت. تَکرار می‌کنم که شکوه و جاذبه فاخرترین اثر تاریخی شهرری که جزو مقاصد اولیه گردشگران وارد شده به ری و تهران است؛ اکنون خدشه‌دار شده است. شب گذشته در مسیر خانه به چشمه‌علی رفتم و این اثر چند هزار ساله که اکنون آیینه دق شده را از نزدیک دیدم. متاسفانه به جای آب، موش‌ها در کفِ مظهر و استخر چشمه‌علی جولان می‌دادند.

خلیل آبادی با بیان اینکه صنعت کشاورزی زمین‌های پایین دست در قلعه گبری هم از دست رفته است، افزود: مجددا متذکر می‌شوم خشک شدن چشمه‌علی به دلیل عبور تونل خط ۶ مترو و خسارت به گذرگاه انتقال آب این چشمه به هیچ وجه مورد پذیرش نیست. از هئیت رئیسه  نیز خواستارم به جهت رعایت شان شورا در راستای حمایت از حقوق مردم، به بی‌پاسخ ماندن برخی از تذکرات اعضای محترم شورا، سیاست جدیدی اتخاذ کند.

در ادامه اظهارات این عضو شورای شهر، محمد میرلوحی خطاب به او گفت: شما فقط نماینده ری نیستید، بلکه نماینده کل تهران هستید. پس بهتر است، در مورد خشک شدن چشمه رضوان در البرز هم تذکر دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز