خبرگزاری کار ایران

امام مطرح کرد:

کمبود واگن و پارکینگ خطوط مترو چالش سرفاصله قطارها

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۱۱۶

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه خطوط مترو پایتخت براساس سرفاصله ۲ دقیقه ای طراحی شده است، گفت: کمبود ۲۰۰۰ واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ ها دلایل اصلی محقق نشدن کاهش سرفاصله حرکت قطارها است.

به گزارش ایلنا، علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۳۹۰ واگن در خطوط مترو فعال هستند، گفت: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ باید دو هزار دستگاه واگن دیگر وارد مدار ناوگان حمل و نقل ریلی تهران شود که تامین هزار و ۵۰ واگن در برنامه دولت، برای تامین نیاز کلانشهرها است.

وی با بیان اینکه پیگیر بخشی از فاینانس قبلی خطوط ۶ و ۷ که تاکنون عملیاتی نشده‌اند هستیم، اظهار داشت: ۷۰۰ واگن دیگر نیز پس از عملیاتی شدن فاینانس در سال‌‌‌های آینده ساخته و وارد مدار خواهد شد. این در حالی است که برای تامین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن دیگر نیز باید به دنبال منابع دیگری باشیم که امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خطوط مترو تهران برای سرفاصله دو دقیقه‌‌ای طراحی شده‌‌اند که تاکنون عملا محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیش‌‌نیازهای فنی است.

امام با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل عدم احقاق سر فاصله دو دقیقه‌‌‌ای حرکت قطارها در مترو کمبود دپو پارکینگ خطوط است، خاطرنشان کرد: پارکینگ پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط چهار طی سال‌‌‌های اخیر احداث شد، اما سایر امکانات آن مثل تعمیرگاه هنوز راه‌‌‌اندازی نشده است. برنامه تکمیل پارکینگ پایانه اکباتان هم در منتهی علیه غربی این خط، در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه خط سه مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، ابراز داشت: طبیعتا اگر بتوانیم تعدادی از واگن‌‌‌‌های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می‌‌توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز