خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

دستگاه‌ها برای اجرای طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده وارد شوند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۸۸۰

استاندار تهران تاکید کرد: برای اجرای جدی طرح نوسازی کامیون‌های فرسوده نیاز است دستورالعملی از جانب سازمان محیط زیست، شهرداری و پلیس راهور تهیه و زمانی مشخص برای تعویض و نوسازی کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده در نظر گرفته شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان گفت: شهر تهران منشأ تولید گرد و غبار نیست و گرد و غبار استان تهران منشأ خارجی دارد.

وی افزود: اقدامات مربوط به کنترل پدیده گرد و غبار با منشأ خارجی از سوی مسئولان کشوری در حال پیگیری است و در مورد استان تهران نیز اقدامات مشترکی با استانهای همجوار از جمله سمنان،مرکزی و قم انجام می شود.

استاندار تهران با بیان اینکه منابع مالی استان تهران محدود است، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان تهران کم است و همه اقدامات آبادانی، درمانی، ساخت مدرسه و سایر بخش‌‌‌‌های عمرانی از محل ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار تأمین می‌‌‌شود.

مقیمی ادامه داد: لازم است مصوبات سفرهای شهرستانی در بخش بیابان‌‌‌زدایی و توسعه فضای سبز در اولویت اجراء قرار بگیرند.

وی با اشاره به طرح دولت در جایگزینی خودروهای فرسوده تصریح کرد: خودروهای سنگین فرسوده شامل کامیون‌‌ها، اتوبوس‌‌‌‌ها و کامیونت‌‌‌ها بیشترین سهم تولید آلایندگی در شهر تهران را دارند و در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده قرار است از محل صرفه‌‌‌جویی سوخت در نوسازی خودروهای سنگین قیمت این خودروها کاهش یابد.

مقیمی به دستور جلسه مطرح شده در خصوص جلوگیری از خشک شدن تالاب بندعلی خان در شهرستان ورامین اشاره و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم تالاب بندعلی خان خشک شود و تجربه دریاچه ارومیه را شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز