خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

کشاورزان به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب شوند

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۸۳

استاندار تهران تاکید کرد: امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش‌ها مواجه هستیم و لازم است تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر، همراهی همه دستگاه‌ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان تهران با تقدیر از اقدامات دستگاه‌های استان در تنظیم بازارشب عید گفت: تنظیم بازار در ایام پایانی سال گذشته در شرایطی انجام شد که تعداد زیادی از تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ با مشکل آنفولانزا مواجه بودند اما در سطح کشور و استان تهران با برنامه ریزی صحیح موضوعات مدیریت شد.

وی افزود: سال گذشته با سرما زدگی محصولات میوه در شمال کشور رو به رو شدیم و بخش زیادی از میوه‌ها به بازار نرسید اما همراهی دستگاه‌ها و برنامه‌ریزی ها موجب شد تا هم میوه خوب در بازار تأمین شد و هم کشاورزان زیان ندیدند.

استاندار تهران به همراهی خوب و اثرگذار شهرداری با دولت در تأمین و توزیع اقلام تنظیم بازار شب عید نیز  اشاره کرد.

مقیمی ادامه داد: امسال با مشکلاتی به دلیل کمبود بارش ها مواجه هستیم و لازم است  تا کشاورزان را به کشت محصولاتی با نیاز کمتر به آب ترغیب کنیم و در این راه فکر،همراهی همه دستگاه‌‌‌‌ها و همدلی در شرایط بحرانی ضروری است.

در  این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش تأمین و توزیع میوه تنظیم بازار در ایام پایانی سال ٩٦ و نوروز ٩٧ از سوی مدیرکل جهادکشاورزی استان ارائه شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه امسال با کمترین میزان ضایعات و هدر رفت میوه در ایام تنظیم بازار شب عید مواجه بودیم، اظهار داشت: در تأمین مایحتاج شب عید در اقلام برنج، مرغ و تخم مرغ به خوبی اقدام شد و ٩ هزار تن برنج ذخیره سازی شد که از این میزان با ٤١٥٠ تن برنج نیاز استان تأمین شد و ٦٠٠ تن مرغ گرم، دو هزار تن مرغ منجمد، ٣٧٠ تن گوشت گوساله و ٢٨٠٠ تن گوشت گوسفند ذخیره و توزیع شد.

ذوالفقاری در ادامه ارائه این گزارش تصریح کرد: در ایام پایانی سال ٩٦ و نوروز ٩٧، حدود دو هزار تن سیب تا قیمت ٢٧٠٠ تومان و چهار هزار تن پرتقال تا ١٨٠٠ تومان به قیمت تنظیم بازار در این ایام تأمین و ذخیره‌‌‌سازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز