خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

مقابله خوبی با جرائم فضای مجازی داشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۳۵۵

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مقابله خوبی با جرائم فضای مجازی داشته‌ایم و هر سال نسبت به سال گذشته کشفیات و مقابله ما افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در حاشیه ششمین نشست روسای پلیس‌های سایبری آسیا و اروپا در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم با اهدافی که از قبل پیش بینی شده است بتوانیم هماهنگی بیشتری در شناسایی مجرمین و برخورد با جرایم فضای مجازی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این نشست به اشتراک‌گذاری اطلاعات کشورهای عضو، پی‌جویی و پیگیری جرایم در این فضا وهمکاری و هماهنگی بیشتر بین کشورهای عضو است. امروزه در فضای مجازی متاسفانه جرایمی رخ می‌دهد که اگر مسوولان مربوطه و به ویژه پلیس‌های کشورها نظارت کاملی بر این مجرمان نداشته و برخورد قانونی انجام ندهند موجب ضرر و زیان سازمان‌ها، نهادها و مردم کشورها خواهد شد.

وی ادامه داد: بحمدالله پلیس جمهوری اسلامی ایران با توانمندی‌ای که در پلیس فتا ایجاد کرده توانسته است مقابله خوبی در فضای مجازی با جرایم داشته باشد و هر سال نسبت به سال گذشته کشفیات و مقابله ما افزایش پیدا کرده است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه همکاری کشورها و سازمان هایی که در خصوص زیرساخت‌ها فعالیت  می‌کنند می‌تواند موثر باشد، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت و توان مقابله با باندها و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر که در این فضا مشغول فعالیت هستند در کشورهای حاضر در این نشست ایجاد شود. کشورهای عضو با اطلاعاتی که در اختیار کشورهای درخواست کننده قرار دهند می‌توان با اینگونه جرایم نیز مقابله کنند.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که در شناسایی باندهای تروریستی آیا کشورهای عضو این نشست همکاری لازم را با ایران دارند خاطرنشان کرد: متاسفانه کمک از جانب کشورها و سازمان های بین‌المللی به سمت ایران کمتر بوده در حالی که  از طریق کشور ما و پلیس فتا این همکاری در شناسایی باندها و شبکه‌های تروریستی بیشتر بوده است.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ما همکاری‌های خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی با دیگر کشورها داشته ایم اما از طرف کشورها و سازمان‌های بین المللی به ندرت این اتفاق شکل می‌گیرد.

وی در خصوص پولگرام نیز گفت: در کل محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد و این موضوع نیز در حال پیگیری بوده و با هماهنگی پلیس و دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و امیدواریم بعد از به نتیجه رسیدن اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار داده و حتما مردم و کسانی که با این فضاها مواجه هستند بدانند که باید مراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز