خبرگزاری کار ایران

در اخطاریه‌ای؛

سازمان هواشناسی درباره جاری شدن سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر هشدار داد

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۱۳۰

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به تشدید بارش، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است:

پیرو اطلاعیه شماره ۱۵ مورخ  ۱۶ اردیبهشت ماه، برای فردا (۱۸ اردیبهشت) در نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، از اواسط روز آذربایجان غربی و بتدریج نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، مناطق شمالی و شرقی خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، از بعدازظهر بخش‌های شمالی چهارمحال و بختیاری و بتدریج غرب و جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، دامنه‌های البرز در قزوین، البرز، تهران و ارتفاعات مرکزی در جنوب قم، تشدید بارش، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، احتمال تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌‌‌ها پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است روز سه‌‌‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران سرعت وزش باد قابل توجه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در برخی مناطق بخصوص در اردبیل و گیلان، سرعت لحظه‌ای باد به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد و شرایط طوفانی حاکم شود بنابراین برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم به عمل آید. همچنین روزهای سه‌‌‌شنبه و چهارشنبه (۱۸ و ۱۹ اردیبهشت ماه) در خوزستان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک در منطقه و کاهش کیفیت هوا و دید افقی شود.

بارش رگباری همراه با رعد و برق در مدت کوتاه می‌تواند منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد شامل رودخانه‌های فصلی و دره‌های کوهستانی پرشیب شود. توصیه می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این مناطق خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز