خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

تورم ورود دانشجو به مقطع دکتری و زمینه جذب و اشتغال ضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۰۱۱

وزیر علوم گفت: تورم ورود دانشجو به مقطع دکتری و زمینه جذب و اشتغال ضعیف شده است؛ بنابراین توجه و رفع نقص مشکلات جز واجبات برنامه ریزی و هدایت مجموعه های سرمایه گذاری ضروری شده است.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های سراسر کشور دانشگاه فنی و حرفه ای که امروز ۱۰ اردیبهشت در دانشکده شریعتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: اشتغال برای دانش آموخته های دانشگاهی یک چالش است و بی توجهی ما به حفظ سطوح تحصیلات کاردانی نیز مشکل ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تورم ورود دانشجو به مقطع دکتری و زمینه جذب و اشتغال ضعیف شده است؛ بنابراین توجه و رفع نقص مشکلات جز واجبات برنامه ریزی و هدایت مجموعه های سرمایه گذاری ضروری شده است.

غلامی بیان کرد: وقتی در مجرای ورود داوطلبان تحصیل در دانشگاه ها قرار می گیریم باید موضوع را اینگونه تبیین کنیم که جوانان تجربه کافی برای تشخیص مسیر اشتغال خود پیدا کنند.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات افزود: ما در وزارت علوم جلوی ادامه تحصیل و ارتقای تحصیل را نمی گیریم؛ در این موضوع با دولت به این نتیجه رسیدیم که باید یک بازنگری جدی در انجام وظایف و پیشبرد اهداف صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از زمینه اشتغال دانش آموخته ها این نگاه را داریم که عوامل بیرونی زمینه های اشتعال را تقویت یا تضعیف می کنند.

غلامی توجه به موضوع نیروی انسانی را یک برنامه جدی عنوان و اظهار کرد: در برنامه وزارت علوم توجه ویژه ای به مهارت آموزی و دوره مهارتی برای تعیین و شناخت مسیر خوب در راستای کمک به اشتغال جوانان داریم.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای ظرفیت بالایی برای مهارت و ایجاد توانمندی لازم دارد. بنابراین باید این دانشگاه را به دانشجویان معرفی کنیم تا خانواده ها با نگاه فنی دانش آموزان خود را به سمت اشتغال تشویق کنند.

وی عنوان کرد: هماهنگی با مراکز سیاست گذاری و سازمان برنامه و بودجه یکی از دغدغه های جدی برای توسعه اشتغال در جامعه است.

وی بیان کرد: در سیاست گذاری کلان امورش عالی طرح ساماندهی آموزش در دستور کار است؛ ما باید در زمینه توسعه رشته های نظری و مقاطع تحصیلی متکی به برنامه و اهداف درازمدت باشیم.

وی افزود: باید به لحاظ وظیفه ملی و دغدغه برای اشتغال دانش اموختگان و در راستای هدایت دانشجویان به سمت مشاغلی که در جامعه پیش بینی شده گام برداریم.

غلامی اظهار کرد: طرح مهارت افرایی دانشجویان در حال تحصیل طراحی و درحال اجراست و قطعا دانشکده ها می توانند در موارد زیادی در کنار این طرح قرار بگیرند.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات با بیان اینکه یک مجور خاصی برای دانشگاه ها در حال تعریف است، گفت: روی دانشگاه فنی و حرفه ای حساب زیادی باز کرده ایم  تا برنامه های پیش رو با توفیقات بیشتری همراه باشد و  تلاش می کنیم و که این دانشگاه را به همگان معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز