خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم خبر داد:

تخلیه مراکز آموزش عالی از دانشجو به علت افت تعداد داوطلبان

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۵۰

وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی کشور که با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجهیم، شاهد تخلیه این مراکز پراکنده در سطح کشور به ویژه در شهرستان های کوچک هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور‌ غلامی در نشست با استادان، صاحب نظران و روسای دانشگاه های برجسته کشور به مشکلات آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه آموزش عالی با آن مواجه هستیم، مراکز آموزشی است که در سطح کشور به طور پراکنده در سالهای گذشته ایجاد و رشد آن ها باعث افزایش کمیت گرایی شده است.

وزیر علوم تحقیقات وفناوری با بیان این مطلب که متاسفانه این مراکز آموزشی فاقد برنامه راهبردی هستند و حتی از بدو تاسیس و شکل گیری آنها برنامه ای وجود نداشته است، افزود: علت شکل گیری این مراکز آموزشی در کشور تعداد بالای داوطلبان و ورود آنها به آموزش عالی و تحصیل در دانشگاه ها در سالهای گذشته است.

وزیر علوم اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور که با افت تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه ها مواجهیم، شاهد تخلیه این مراکز پراکنده در سطح کشور به ویژه در شهرستان های کوچک هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه در سالهای گذشته در بخش نشریات و تالیف کتب آمار خوبی داشته ایم و با رشد علمی امیدوار کننده روبرو بوده ایم، بیان کرد:  رشد علمی آموزش عالی، باعث امیدواری بوده است اما نقدی که به دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور وارد است و باید درباره آن هم اندیشی انجام شود، حضور دانشگاه ها در حل مشکلات مبتلابه جامعه است.

غلامی با اشاره به چالش های بزرگ در سطح کشور گفت: گاهی سوال می شود چرا دانشگاه ها به مسائل و معضلات ورود نکرده یا نقش کم رنگی دارد؟  مشکلات مهمی مانند محیط زیست و  مشکلات اجتماعی که در ایران سابقه طولانی دارد و امکان پیش بینی آن وجود داشته است. اشتغال، صنعت، کسب و کار و... در کشور وجود دارد که دانشگاه برای رفع آنها باید تلاش کند.

وزیر علوم با بیان این مطلب که درباره کارکرد و ماموریت اصلی آموزش عالی نیز در برابر جامعه مورد سوال قرار گرفته ایم، گفت: آموزش‌عالی در سال های اخیر برنامه هایی داشته که باید برای آینده تقویت شود. موضوعاتی چون ساماندهی مراکز آموزش عالی و ساماندهی کنکور سراسری و... باید مورد توجه وزارت علوم قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز