خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش ۴۱ درصدی نزولات آسمانی/مراکز نظامی، مساجد و مدارس مکلف به کاهش مصرف ۲۰ درصدی آب شدند

asdasd
کد خبر : ۶۱۷۴۴۵

استاندار تهران با اعلام کاهش ۴۱ درصدی نزولات آسمانی گفت: همه دستگاه‌های دولتی، عمومی، مراکز نظامی، مساجد و مدارس مکلف به کاهش مصرف ۲۰ درصدی آب شدند.

محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه آب در سال جاری باید مدیریت شود، اظهار داشت: در سال ۹۷ با توجه به اینکه ۴۱ درصد تا امروز کاهش نزولات آسمانی داریم، باید مصرف آب را در بخش آب شرب و هم در بخش آب کشاورزی و صنعت مدیریت کنیم؛ یعنی به گونه‌ای عمل کنیم که بهره‌وری استفاده از آب را بالا ببریم که حداقل قطعی آب را داشته باشیم. 

استاندار تهران ادامه داد: همه دستگاه‌های دولتی، عمومی و ارگان‌ها و همچنین مجموعه‌های نظامی و شهرداری‌ها و حتی مدارس و مساجد که آب مجانی مصرف می‌کنند همه مکلف هستند، ۲۰ درصد مصرف را کاهش دهند؛ به همین منظور شرکت آب و فاضلاب از اول اردیبهشت ماه مکلف شده که گزارش عملکرد دستگاه‌ها را به ما بدهد و همه مسئولان موظف به رعایت این مصوبه هستند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که درباره مصرف آب صنعتی و کشاورزی تصمیماتی را در آینده خواهیم گرفت و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد، خاطرنشان کرد:  اساس را ما بر این گذاشته‌ایم‌ که مصرف آب مدیریت شود تا هم کشت و کشاورزی داشته باشیم و از طرف دیگر هم صنعت بچرخد. 

استاندار تهران با بیان این مطلب که در مصرف آب شرب و مصرف بهداشتی هیچ محدودیتی نداریم، تصریح کرد: اما اینکه در این شرایط کمبود آب، به طور مثال حیاط و ماشین را با آب تصفیه شده بشوریم، به صلاح نمی‌دانیم. اگر این کار را انجام دهیم به این معنی است که آب آشامیدنی عده‌ای قطع می‌شود. مردم باید کمک کنند تا از کم آبی امسال بگذریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز