خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران خبر داد:

پاکسازی در پارک ملی سرخه حصار با شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی»

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۲۶۲

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران از پاکسازی بخش‌هایی از پارک ملی سرخه حصار خبر داد.

به گزارش ایلنا، امین افتخار با اعلام این موضوع گفت: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامدهای نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیاء و زباله هایی که ما در طبیعت رها می‌کنیم سال های سال باقی مانده و از بین نمی‌رود، اظهار داشت: ریختن زباله در طبیعت و محیط‌‌های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست، منظر و همچنین تهدید برای زندگی جانداران زمینه‌کار مضاعف عده‌‌‌ای برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف را فراهم می‌‌‌آورد و حق برخورداری دیگران از محیط پاکیزه را سلب می‌‌کند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بسیاری از زباله‌‌‌هایی که از نظر ما فاقد ارزش و استفاده است، در طبیعت رها شده یا دور ریخته می‌شود دارای ارزش اقتصادی است، اظهار داشت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماندهای خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله‌‌‌ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارد و برخی از آنها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند.

افتخار یکی از راهکارهای کاهش تولید زباله را توجه به تغییر در سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم از خودمان شروع کنیم، یعنی باید با تامل و اندیشه در روش و سبک زندگی خود بتوانیم فرهنگ زیست محیطی را نهادینه کنیم و برای محیط زیست و طبیعت کمتر هزینه درست کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های اجرایی نمادین و فرهنگی بسیاری در خصوص موضوع زباله و رهاسازی آن در طبیعت در سطح کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع که برای روز جهانی زمین پاک امسال شعاری با عنوان «پایان آلودگی پلاستیک» انتخاب شده و به طبع آن شعار ملی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در دستورکار قرار گرفته بیانگر اهمیت و دغدغه میزان آثار و پیامدهای مخرب آن برای محیط زیست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز