خبرگزاری کار ایران

مدیریت بحران اخطار داد؛

تشدید بارش در برخی استان‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۵۴۸

سازمان مدیریت بحران در پی بارش باران و احتمال آبگرفتگی و تشدید جریان آب رودخانه ها اخطاریه ای صارد کرد.

به گزارش ایلنا، سازمان مدیریت بحران در پی بارش باران اخطاریه ای صارد کرد؛ پیرو اطلاعیه شماره ۸ مورخ ۹۷/۱/۱۶ و اخطاریه شماره ۴ جمعه مورخ ۹۷/۰۱/۱۷، تشدید بارش، گاهی رگبارو رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه ها  به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه ۹۷/۱/۱۸: جنوب و شرق کردستان، جنوب زنجان، همدان بویژه مناطق جنوبی، مرکزی، جنوب و شرق ایلام، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب چهار محال وبختیاری، شمال فارس، شرق کرمانشاه، دامنه های البرز در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان و بتدریج از اواخر وقت نیمه غربی خراسان رضوی و خراسان جنوبی و غرب یزد.

یکشنبه ۹۷/۱/۱۹: جنوب شرق کردستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، جنوب زنجان، همدان، شمال لرستان، مرکزی، جنوب کهکیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق تهران، غرب اصفهان، غرب یزد، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی.

شایان توجه است؛ که ویژگی سامانه‌های فصل بهار احتمال بسیار بالا برای وقوع بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و  دره های کوهستانی پرشیب و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات می شود.

 لذا توصیه می شود شهروندان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی در حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها در مناطق یاد شده خودداری نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز