خبرگزاری کار ایران

برای فردا پیش بینی می‌شود؛

بارش باران در تهران همراه با وزش باد شدید/احتمال ایجاد گرد و خاک در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۵۱۲

رئیس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در روز یکشنبه ۵ فروردین آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm) پیش بینی می شود، افزود: همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز همراه است.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام داود پرهیزکار معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه ۴ فروردین آسمان صاف و بدون بارش در غالب نقاط کشور، به تدریج از شمال‌غرب کشور با افزایش ابر و نیمه های شب به بعد با بارش باران در آذربایجان غربی. با وزش باد گرم جنوبی در سواحل گیلان و اردبیل ضمن افزایش دما، وزش باد شدید به‌خصوص در دامنه ‌های شمالی سبلان در استان اردبیل را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در روز یکشنبه ۵ فروردین آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، کردستان و کرمانشاه  نیمه ابری تا ابری با بارش باران، با بیشینه بارش در ارتفاعات غرب آذربایجان‌غربی و شمال‌غرب کردستان (۱۰ تا ۲۰mm)  پیش بینی می شود، افزود: همچنین سواحل جنوبی دریای‌خزر نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش پراکنده در دامنه‌های شمالی البرز همراه است.

پرهیزکار اضافه کرد: سرعت باد درعراق بین ۲۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود که پتانسیل خیزش گرد و خاک را فراهم می‌کند. بر این اساس احتمال ایجاد گردوخاک در استان خوزستان برای بعد از ظهر یکشنبه تا روز بعد وجود دارد.

همچنین احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۵ فروردین) کمی ابری، در بعد ازظهر ابری و اوایل شب رگبار باران همراه با وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۶ فروردین) کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز