خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری مطرح کرد:

خنثی شدن نقشه‌های معاندین نظام در شب چهارشنبه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۸۶۷

سردار اشتری با اشاره به مراسم شب چهارشنبه آخر سال گفت: بسیاری از معاندین و افراد ضد نظام در این شب قصد داشتند به اهداف خود برسند که با هوشیاری و درایت نیروی انتظامی نقشه های آنها خنثی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در رزمایش نوروزی پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه تشکر می‌کنم از تمام زحمات همکارانم در تمام کشور به خصوص در فرماندهی تهران بزرگ که خدمات شایسته ای انجام داده اند، گفت: سال ۹۶ سال پر ماموریت و حساسی بود و حوادث ویژه ای در این سال رخ داد.

وی ادامه داد: اگر مروری کنیم بر سال ۹۶ در همین ایام بود که قرارگاه نوروزی کار خود را شروع کرد و تاپایان تعطیلات مشغول خدمت رسانی به مردم بود.

فرمانده ناجا ادامه داد: در مراسم ارتحال امام که با عظمت و شکوه برگزار شد با تدابیر امنیتی و ترافیکی هیچ حادثه ای نداشتیم همچنین انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر وروستا را داشتیم که بحمدلله در امنیت و نظم و آرامش و کامل برگزار شد. تلاش های شما در حین انتخابات و شمارش آرا و آرام کردن فضای انتخاباتی برگ زرینی بر سوابق نیروی انتظامی بود.

سردار اشتری با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی تصریح کرد:  این مراسم عملیات بسیار بزرگی بود و ۵ میلیون تردد صورت گرفت. امنیت زائران و تسهیل تردد آنها کار ارزشمندی بود که با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای ناجا برگزار شد. در حقیقت بهترین سالی که خدمات به زائران با نظم مثال زدنی انجام شد و مردم در مرزها تردد داشتند، سال ۹۶ بود. سپس حادثه دلخراش زلزله استان کرمانشاه رخ داد و شهرستانهای این استان در معرض این بلای طبیعی قرار گرفتند، البته حوادث مختلف دیگری را هم داشتند و به دلیل اتفاقات اقلیم کردستان باید آمادگی کامل در مرزها و شهرهای مرزی می داشتیم با اعزام نیروهای یگان ویژه و امداد به کمک نیروهای استانی رفتیم و حضور مقتدارانه نیروهای انتظامی باعث نظم و امنیت در این مناطق شد.

فرمانده ناجا با اشاره به اغتشاشات دی ماه گفت: در سه ماه آخر سال حوادث دی ماه را داشتیم که در نوع خود می شد آن را با فتنه سال ۸۸ مقایسه کرد. عده ای آشوب گر امنیت شهرها را به مخاطره انداختند اما با بصیرت مردم و حضور نیروهای انتظامی این اغتشاشات نیز مدیریت شد. معتقدم این اغتشاشات  باید از زوایای مختلف بررسی شود چراکه کار بسیار بزرگی بود پس از آن نیز حوادثی در تهران و در خیابان پاسداران رخ داد این حادثه با توجه به پیچیدگی که داشت اما بحمدلله مقتدرانه مدیریت شد و اقدامات نیروی انتظامی در تهران بزرگ باعث شد که در کمتر از ۱۵ دقیقه عملیات خود را انجام دادند و در زمانی که باید با صبر برخورد می کردند به خوبی نیز عمل کردند.

وی تاکید کرد: معتقدم در تمام ماموریتها باید کار کارشناسی انجام دهیم تا نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم و نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف کنیم.

فرمانده ناجا با گرامی داشت شهدای فاطمیه فاتب گفت: یاد می کنیم از سه شهید بزرگواری که برای ما خیلی ارزشمند هستند.در حقیقت این حادثه باعث افشا شدن چهره افردای شد که به دنبال انحراف در افکار مردم و نظام هستند چهره کسانی که تا دیروز کمتر می توانستیم درباره چهره ضد مردمی آنها صحبت کنیم و این موضوع آشکار شد و کسانی که ظلم کردند انشاله در دادگاه عدل الهی و دادگاه جمهوری اسلامی ایران به سزای عمل خود خواهند رسید.

فرمانده ناجا به حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: در چهارشنبه آخر سال نیز نیروهای معاند و ضدنظام با توجه به اینکه در هیچ یک از حوادث به اهداف خود نرسیده بودند، منتظر و مترصد فرصتی برای دستیابی به اهداف خود بودند تا بتوانند در یک برنامه سنتی که گاهی در آن افراط  می‌شود به مردم و اموال عمومی آسیب برسانند و شکست خود را جبران کنند که با هوشیاری پلیس این خواسته آنان ناکام ماند.

سردار اشتری ادامه داد: در مراسم شب آخرین چهارشنبه سال نیز ۳۰ درصد کاهش صدمات مجروجان و تخریب و انفجار را داشتیم. در مجموع یک ماموریت بزرگ دیگر نیروی انتظامی در تهران بزرگ به عنوان ام القرای کشور اسلامی را پشت سر گذاشتیم و الان هم آماده ارائه خدمت در ایام نوروز و سال جدید هستیم.

او با اشاره به شعار پلیس در سال جدید گفت: نیروی انتظامی تهران بزرگ با شعار ارامش بهاری با نظم و امنیت کار خود را شروع کرده و امروز نیز در این رزمایش به مردم شهرتهران اعلام کردید حافظان جان و مال و امنیت آنها هستید و کسانی که به تهران سفر می کنند و کسانی که از تهران مسافرت می کنند این آرامش را در کنار شما خواهند داشت.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: به غیر از اقدامات همیشگی پلیس در این ایام ۳۱۳ چادر و کانکس در جای جای این شهر برپا شده و گشتهای پیاده و موتوری و خودرویی افزایش پیدا کرده و تیم های ترافیکی و امنیتی در سطح شهر مشغول انجام وظیفه هستند.

وی خطاب به نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:شما به دلیل ماموریت‌هایتان که در بین مردم هستید مورد قدرشناسی مردم هستید و این بزرگترین نعمت برای ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز