خبرگزاری کار ایران

جزییات ثبت‌نام در سامانه طرح ترافیک؛

از ایجاد حساب شهروندی تا رزرو فقط ۳ روز برای ورود به محدوده طرح ترافیک

asdasd
کد خبر : ۶۰۵۳۴۵

جزئیات نحوه ثبت نام در سامانه "طرح ترافیک جدید" پایتخت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آغاز ثبت نام متقاضیان طرح ترافیک از روز گذشته در سامانهhttp:// my.tehran.ir  آغاز شده است و مالکان خودرو می‌توانند با مراجعه به این سامانه با ایجاد حساب شهروندی در آینده نزدیک عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک شهری را پرداخت کنند.

متقاضیان پس از ورود به سامانه برای ثبت نام باید اطلاعات مندرج در کارت ملی و اطلاعات مربوط به خودرو، را وارد سامانه کرده و پس از بارگذاری تصویر کارت ملی، کارت ماشین و یا سند مالکیت خودرو ثبت نام به پایان می‌رسد.

پس از ثبت نام و ایجاد حساب شهروندی، متقاضیان می‌توانند جهت تردد در محدوده طرح ترافیک از این حساب استفاده کنند و در صورتی که درخواست استفاده از خدمات ویژه تردد در محدوده طرح ترافیک را دارند که شامل خبرنگاران، جانبازان 25 درصد و بالاتر و بیماران خاص و معلولان جسمی و حرکتی می‌شود باید به همراه اصل مدارک جهت فعالسازی خدمات ویژه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه کنند.

شهروندانی که دارای این حساب شهروندی هستند هر هفته فقط می‌توانند سه روز را برای تردد در محدوده رزرو کنند و به علت آنکه ظرفیت ورود به طرح دارای محدودیت است هر روز باید از سایت تاییدیه آنلاین گرفته و اگر ظرفیت کافی وجود داشت و سامانه به آنها مجوز داد می‌توانند در طرح تردد کنند.

در پایان هر روز میزان تردد شهروند در محدوده توسط سامانه بررسی می‌شود و عوارض ورود به طرح پس از اعمال ضرایب قانونی (نوع معاینه فنی، ساعت ورود و خروج به طرح) محاسبه شده و از حساب شهروندی کسر می‌شود. اگر حساب شهروندی دارای شارژ کافی نباشد فرد جریمه می‌شود، جریمه و مبلغ عوارض تردد در صورت‌حساب بدهی مالک خودرو لحاظ می‌شود. بر این اساس متقاضیان باید با این حساب شهروندی همچون کارت مترو برخورد کرده و همواره کارت خود را شارژ نگه دارند.

 همانطور که ذکر شد خدمات ویژه تردد به خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری؛ بیماران خاص و معلولان جسمی و حرکتی؛ جانبازان 25 درصد به بالا؛ خودروهای وانت‌بار و تاکسی‌بار؛ ساکنان محدوده ترافیک؛ و خودروهای آژانس تعلق می‌گیرد و هر کدام باید مدارک لازم را برای استفاده از این خدمات ویژه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر برده و  سرویس خدمات ویژه خود را فعال کنند.

مدارک لازم برای خدمات ویژه تردد هر گروه عبارت است از:

  • خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری: تصویر کارت خبرنگاری معتبر که تاریخ اعتبار آن منقضی نشده.
  •  بیماران خاص و معلولان جسمی و حرکتی: تصویر نامه یا کارت شناسایی بیمار خاص یا معلول از بهزیستی یا انجمن‌های مربوطه.
  •  جانبازان 25 درصد به بالا: تصویر کارت جانبازی و یا نامه بنیاد جانبازان و ایثارگران.
  •  خودروهای وانت‌بار و تاکسی‌بار: طی مراحل تاییدیه در سامانه بارانه.
  •  ساکنان محدوده ترافیک: تصویر سند مالکیت یا اجازه‌نامه دارای کد رهگیری و برچسب هولوگرام، وارد کردن اطلاعات ملک از روی قبض عوارض نوسازی.
  • خودروهای آژانس: طی مراحل تایید در سامانه ساماندهی آژانس‌های شهر تهران.

لازم به ذکر است که دارندگان ناوگان باری باید به سامانه baraneh.tehran.ir مراجعه کرده و پس از مراجعه به اتحادیه و اخذ تاییدیه، اطلاعات خودرو خود را توسط مالک شرکت حمل و نقل وارد کرده و در مرحله سوم باید تاییدیه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را بگیرند. همچنین خودروهای مالکان آژانس نیز باید به سامانه taxi.agency.tehran.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند. پس از گرفتن تاییدیه اتحادیه، ورود اطلاعات خودرو توسط مالک آژانس و تاییدیه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌توانند پس از ارائه مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر از این خدمات ویژه تردد استفاده کنند.

البته تمام قوانین مرتبط با طرح ترافیک و هزینه‌های خرید طرح تا پایان فروردین 97 به شیوه گذشته اعمال می‌شود و جدول عوارض به زودی در سامانه مذکور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز