خبرگزاری کار ایران

فرمانده ناجا خبر داد:

آغاز به کار قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از فردا

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۲۴۶

فرمانده ناجا گفت: با همکاری همه دستگاه‌های امدادرسان و تجهیزات جاده‌ها تلاش می‌کنیم تا تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز 97 گفت: همه دستگاه‌ها از جمله امداد، اورژانس و... در این امر مهم در کنار پلیس به مردم خدمت می‌کنند و من از تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف که در این ایام همراه پلیس به مردم ارائه خدمات می‌کنند، سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه اهمیت طرح بزرگ ترافیکی و خدمات سفر بر کسی پوشیده نیست، گفت: از سال های گذشته این حرکت موثر و تاثیرگذار در کشور ما ساری و جاری بوده و امسال نیز با بیش از نیم میلیون نفر از نیروهای پلیس امدادگران و نیروهای اورژانس این طرح را شروع می‌کنیم. پلیس افتخار می‌کند در تمام ایام و به ویژه در ایام تعطیلات نوروز در کنار مردم است.

فرمانده ناجا با اشاره به آغاز طرح ترافیکی پلیس گفت: قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از فردا 24 اسفندماه آغاز به کار کرده و تا 15 فروردین در کنار مردم خواهد بود.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: با اقدامات خوب و موثر همه دستگاه‌های امدادرسان و پلیس توانستیم با توصیه‌های صورت گرفته و همچنین تجهیزات جاده‌ها، سفری ایمن داشته باشیم و تا حدودی تصادفات و تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم. هدف ما این است که مردم در آرامش به سفرهای نوروزی به سفر بروند.

این مقام عالی نیروی انتظامی گفت: توصیه می‌کنم زمانی که از مبدا سفر را شروع می‌کنیم تا مقصد فاصله بین مبدا تا مقصد را نیز جزوی از سفر دانسته و بدون عجله و شتاب این مسیر را طی کنند و رانندگان هر جا خسته شدند استراحت کرده و از مکان‌هایی که در جاده‌ها به عنوان استراحتگاه در نظر گرفته شده استفاده کنند. همچنین اگر در طول سفر خدایی ناکرده با مشکل و مساله‌ای روبه‌رو شدند بدون شتاب‌زدگی و نگرانی به دستگاه‌های امدادرسان مراجعه کنند. آنها نیز در فاصله کوتاه ارائه خدمت خواهند کرد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری آمار تصادفات و جانباختگان سفرهاست و همه دستگاه‌هایی که در این موضوع سهیم هستند باید در ایمن‌سازی سفر دخیل باشند و پلیس را برای کاهش تلفات جاده‌ای و تصادفات کمک کنند.

او با اشاره به عوامل موثر که باعث بروز تصادفات جاده‌ای می‌شود، گفت: ‌سه عامل موثر انسان، خودرو و جاده در بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر هستند و باید در هر حوزه‌ای اقدامات زیربنایی موثر صورت گرفته و ما امیدواریم با هماهنگی بین دستگاه‌ها و پلیس از خسارت‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری کنیم.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: عامل انسانی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای است و رانندگان باید مراعات حال خود و سرنشین‌های خودروشان و دیگر خودروهای مسیر را بکنند. اصولا رانندگانی که با آرامش و حوصله رانندگی می‌کنند و مشرف بر جاده‌ها هستند و نکات ایمنی را رعایت می‌کنند، کمترین خطا و تخلف را در رانندگی دارند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه امیدوارم همه عوامل دست به دست هم دهند تا در طول سال سفرهای ایمن داشته باشیم گفت: امیدوارم با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از طریق رسانه‌ها پیشگیری های لازم از بروز حوادث و تصادفات را در جاده‌های کشور داشته و باز هم تاکید می‌کنم همه باید در این عرصه وظایف خود را به خوبی انجام دهند. خانواده‌ها نیز سفرهای خود را توزیع کنند و زمان رفت و برگشت را مدیریت کرده تا به پیک ترافیک برنخورند.

او با اشاره به شعار ترافیکی امسال گفت: در طول ایام تعطیلات پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راهور در خدمت مردم است و من از همیاران پلیس که به کمک نیروی انتظامی آمده و در حین سفر تذکرات لازم را به خانواده‌هایشان می‌کنند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز