خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت خبر داد:

افتتاح سه جاده ریلی در کشور/سه میلیون و 200 هزار نفر شغل ندارند

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۶۴۵

سخنگوی دولت از افتتاح سه جاده ریلی در کشور خبر داد و گفت: بودجه قابل توجهی برای اتمام جاده‌ها در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در سیزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور با بیان اینکه همه منابع پیش‌بینی شده به طور صد درصد تحقق پیدا نمی‌کند، گفت: واقعیت این است که آنچه ما در قالب لایحه بودجه به مجلس می‌بریم محقق می‌شود، اما از آنجا که به هر دلیلی قوه مقننه برخی موارد را افزایش می‌دهد این اعتبارات افزایش یافته است که البته به طور کامل محقق نمی‌شود.

او با بیان اینکه قانون حکم می‌کند براساس ورودی اعتبارات به خزانه بودجه در نظر گرفته شود، گفت: وقتی در خزانه ما پولی نیست به فرض اینکه سقف هم تعیین کنیم امکان پرداخت وجود ندارد اما درست است که منابع تخصیص یافته برای دستگاه‌ها به طور صددرصد محقق نمی‌شود ولی دولت موظف است نسبت به برخی دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی اعتبارات را به طور کامل پرداخت کند البته شما شایسته ارقام بیش از این هستید که در بودجه تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده پرداخت حقوق و دستمزدها به پایان می‌رسد و اقدام به بازتوزیع اعتبارات می‌کنیم. در این بازتوزیع نیز نسبت به نیروی انتظامی با اولویت ویژه برخورد می‌کنیم. ما امیدواریم بتوانیم از هر فرصتی برای تجهیز بهتر نیروی انتظامی استفاده کنیم.

نوبخت تصریح کرد: برای سال آینده نیز پیش‌بینی ما این است که 194 هزار میلیارد تومان از محل مالیات، حقوق گمرکی و سایر موارد به عنوان درآمد کسب کنیم همچنین 106 هزار میلیارد تومان از فروش نفت به این مبلغ اضافه می‌شود.

او با اشاره به جمعیت فعال در کشور گفت: در حال حاضر سه میلیون و 200 هزار نفر شغل ندارند و پیش‌بینی ما این است که سال آینده نیز 838 هزار نفر به این جمعیت افزوده شود از این رو تصمیم ما این است که برای یک میلیون و 33 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و از همین رو 703 هزار و 400 میلیارد تومان پول برای این موضوع اختصاص داده‌ایم.

او با اشاره به دیگر اقدام سازمان برنامه و بودجه گفت: اقدام دیگر ما در قالب بودجه سال آینده این است که به صورت گسترده نسبت به قطع یارانه خانواده‌های مشمول دریافت یارانه اقدام نکنیم البته سیاست ما کاهش فقر است و ما به همه کسانی که امسال تحت پوشش بودند پرداختی‌شان را سه برابر کردیم و به طور مثال یک خانواده تک نفره حدود 200 هزار تومان به عنوان مستمری و یارانه دریافت می‌کنند.

نوبخت در ادامه درباره وضعیت جاده‌های کشور گفت: امکان افتتاح جاده ریلی قزوین – رشت در حال حاضر وجود ندارد اما جاده ریلی تهران تا کرمانشاه از مسیر ملایر و مراغه به ارومیه و بستان‌آباد به تبریز در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود همچنین بودجه قابل توجهی برای اتمام آماده‌سازی جاده‌ها در سال 97 در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز