خبرگزاری کار ایران

سالاری در واکنش به افزایش تعرفه‌ها؛

نباید بار بیشتری به دوش شهروندان بگذاریم

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۱۹۹

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: نباید بار بیشتری به دوش شهروندان بگذاریم در حالی که دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پنجاه و یکمین جلسه شورا در جریان بررسی درخواست شرکت آب و فاضلاب استان تهران مبنی برتمدید مصوبه تعرفه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهر تهران در سال 94 شورای شهر گفت: تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری  می گوید شورای اسلامی شهر تهران می تواند راهکارهایی را برای مشارکت مالی مردم و سایر بخش ها و ایجاد تسهیلات برای توسعه آب و فاضلاب تصویب کند.

وی ادامه داد: بر این اساس شورای شهر در سال 94 برای اولین بار به سازمان آب و فاضلاب اجازه داد به مدت 18 ماه در واگذاری انشعابات اعم از آب و فاضلاب ونیز آب بهای مصرفی مبلغی غیر از تعرفه قانونی را از شهروندان دریافت کند، اکنون به پایان اجرای این مصوبه رسیده ایم و شرکت آب و فاضلاب درخواست تمدید آن را به شورا ارائه کرده اند.

سالاری افزود: البته در این زمینه دولت نیز تعهداتی دارد اما متاسفانه تاکنون پرداختی در این زمینه نداشته و تمام بار پرداخت ها برای توسعه به دوش شهروندان بوده است.

 این عضو شورای شهر با اشاره به گزارشهای کارشناسی تهیه شده در شورا در این خصوص بیان کرد: در جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه نرخ تعرفه های مصوبه قبلی افزایش یافته در حالیکه شرکت آب و فاضلاب خودش صرفا درخواست تمدید همان مصوبه قبلی را داشته است.

وی ادامه داد: ما نباید بار بیشتری به دوش شهروندان بگذاریم در حالی که دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده است و باید سهم خود را پرداخت کند. ضمن اینکه در قانون راهکارهای دیگری از جمله جذب سرمایه گذاری برای توسعه شبکه آب و فاضلاب نیز قید شده است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب مکلف بوده هر سه ماه گزارش عملکرد اقدامات را به شورا ارائه بدهد و ما خواستاریم که حتما گزارشی از نحوه هزینه کرد این مبالغ به شورای شهر ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز