خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

پیاده‌‌راه‌‌سازی در خیابان ولی عصر (عج) لطماتی به ریشه‌‌های چنار وارد کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۵۳

شهردار تهران تاکید کرد: پیاده‌‌راه‌‌سازی در خیابان ولی عصر (عج) لطماتی به ریشه‌‌های چنار وارد کرده و نفوذ آب به ریشه آنها را محدود کرد. علاوه بر این سیمان به کار برده شده در بخشی از جوی‌‌های خیابان ولی عصر (عج) و تعرض بعضی از ساختمان‌‌ها به پیاده راه باعث مسدود شدن راه نفوذ آب به سمت چنارهای این خیابان شده است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولی عصر (عج) گفت: مسئله فضای سبز و به خصوص درختان چنار تهران که در مواردی از تهران به عنوان چنارستان یاد می‌‌‌شده است، از مواهب الهی و بخشی از هویت پایتخت است.

وی افزود: تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی چنارهای خیابان ولی عصر (عج) حدود ۱۸ هزار اصله تخمین زده می‌‌‌شد که در سرتاسر این خیابان به طول ۱۸ کیلومتر به عنوان طولانی‌‌ترین خیابان کاشته شده بود، اما امروز تخمین می‌‌‌زنیم حدود ۱۶ هزار چنار در این خیابان وجود دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه پیاده‌‌راه‌‌سازی در خیابان ولی عصر (عج) لطماتی به ریشه‌‌های چنار وارد کرده و نفوذ آب به ریشه آنها را محدود کرد، اظهار داشت: علاوه بر این سیمان به کار برده شده در بخشی از جوی‌‌های خیابان ولی عصر (عج) و تعرض بعضی از ساختمان‌‌ها به پیاده راه باعث مسدود شدن راه نفوذ آب به سمت چنارهای این خیابان شده است.

نجفی با بیان اینکه حدود ۷۵۰ اصله درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) دچار سرطان رنگی شده‌اند، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته در اسفند امسال این درختان از ریشه خارج شده و جای آنها درختان چناری با سن ۱۰ تا ۱۵ سال کاشته خواهد شد.

وی افزود: سایر شهرها همچون خوانسار، خرم‌‌آباد و... نیز می‌‌توانند از تجربه شهر تهران استفاده کنند چراکه این کاری است که بر اساس مطالعات شهرداری تهران به نتیجه رسیده است.

شهردار تهران با بیان اینکه برای حفظ درختان شهر، پوشش گیاهی و فضای سبز تلاش شهرداری به تنهایی کافی نیست و مردم هم باید در این راه همکاری و مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: گروه‌‌های مردم‌‌نهاد هم در نظارت و جلوگیری از وارد شدن لطمات به فضای سبز و پوشش گیاهی و هم در فعالیت‌‌های اجرایی، آموزشی، تبلیغی و آگاه کردن مردم نسبت به این مهم اهمیت دارند.

وی با اشاره به برخورد قاطع شهرداری در مقابل قطع‌کنندگان درخت ابراز داشت: در روزهای اول مسئولیت خود در شهرداری تهران وقتی با فروشگاهی مواجه شدم که تعدادی از درختان مقابل مغازه خود را قطع کرده بود تا تابلوها و ویترین آن به خوبی نمایش داده شود، سخت‌‌‌‌ترین برخورد را کردیم و بلافاصه پرونده را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم؛ همچنین فرد مسئول در شهرداری - که شاید زیاد مقصر نبود - را برکنار کردیم که دیگرتان حساب کار خود را بکنند.

شهردار تهران اضافه کرد: از دستگاه قضایی تقاضا داریم درباره پرونده هایی که از طرف شهرداری پیرامون فضای سبز ارجاع می شود، با سرعت و قاطعیت بیشتری اقدام کنند.

نجفی با بیان اینکه در فرهنگ ما درخت به عنوان یک سنبل زیبایی، سرسبزی و طراوت به شمار می‌‌رود، عنوان کرد: امیدواریم همین که در انتظار عید نوروزی و فضای بهاری هستیم، از این سنبل زیبا به نحو احسن استفاده کرده و بهره‌‌‌مند شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز