خبرگزاری کار ایران

میرلوحی مطرح کرد:

ضرورت تبیین جایگاه و الزامات قانونی و قانونمندی شهر هوشمند

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۵۵۱

رئیس کارگروه شهر هوشمند هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور تاکید کرد: با توجه به الزام کاهش هزینه‌،‌ پرهیز از موازی‌کاری، کانونی‌ عمل‌کردن و در راستای یکپارچه‌سازی بسترهای نرم‌افزاری شهر هوشمند، مقرر گردید تعامل لازم فی‌مابین تمامی کلان‌شهرها جهت تبادل اطلاعات، ایجاد و همکاری در استفاده از پلتفرم‌ و پروتکل‌های مشترک مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمود میرلوحی در نشست اعضای هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور که در تالار شهر برگزار شد، گفت: تعیین و پیگیری تکالیف و الزامات قانونی شهر هوشمند از طریق ظرفیت شورای عالی استان‌ها و کمیسیون کلان‌شهرهای دولت جهت طرح و تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی و همچنین پیگیری برنامه‌ ششم توسعه در این خصوص باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت شهر هوشمند اظهار داشت: اهمیت و ضرورت شتاب در تحقق شهر هوشمند و تدوین جدول زمان‌بندی دارای اهمیت است. 

رئیس کارگروه شهر هوشمند هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور با تاکید بر ضرورت تعریف واحد از شهر هوشمند اظهار داشت: به منظور تعریف واحد از شهر هوشمند در تمامی کلان‌شهرها مقرر گردید در برنامه‌های راهبردی – عملیاتی کلان‌شهرهای کشور مبتنی بر شش محور، حکم‌روایی هوشمند، شهروند هوشمند، پویایی و حمل و نقل هوشمند، محیط هوشمند، زندگی هوشمند و اقتصاد هوشمند استفاده شود.

میرلوحی با تاکید بر لزوم تهیه برنامه‌های راهبردی – عملیاتی هوشمندسازی تصریح کرد: در این کارگروه مقرر گردید تهیه برنامه راهبردی - عملیاتی هوشمندسازی در تمامی کلانشهر‌ها و اولویت‌بندی اقدامات در شهر هوشمند مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: همچنین تعامل و هماهنگی لازم فی‌مابین کلان‌شهرها به‌منظور جلوگیری از موازی کاری، کانونی عمل‌کردن، اتلاف منابع و به اشتراک گذاشتن تجارب و نتایج مطالعات بدست‌آمده صورت پذیرد.

رئیس کارگروه شهر هوشمند هیات رئیسه شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور با اشاره به تبادل اطلاعات، پلتفرم و پروتکل‌های مشترک، خاطرنشان کرد: با توجه به الزام کاهش هزینه‌،‌ پرهیز از موازی‌کاری، کانونی‌ عمل‌کردن و در راستای یکپارچه‌سازی بسترهای نرم‌افزاری شهر هوشمند، مقرر گردید تعامل لازم فی‌مابین تمامی کلان‌شهرها جهت تبادل اطلاعات، ایجاد و همکاری در استفاده از پلتفرم‌ و پروتکل‌های مشترک مدنظر قرار گیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز