خبرگزاری کار ایران

کاوه مدنی:

با امر و نهی نمی‌توان پسماند را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۶۶۵

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدنی بر ضرورت الگوسازی در زمینه کاهش پسماند برای عموم مردم تاکید کرد و گفت: امر و نهی کردن نمی‌تواند در فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش پسماند موثر باشد.

به گزارش ایلنا، کاوه مدنی در هم اندیشی مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح بی‌زباله با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌ها باید پسماند باشد، گفت: ما باید در جامعه دغدغه و حساسیت ایجاد کنیم تا حس مشارکت‌پذیری مردم افزایش پیدا کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و زباله باید اول از خودمان شروع کنیم، گفت: ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها اقدامات موثری در راستای اجرای  طرح بی‌زباله با مشارکت مردم و دستگاه‌های مسئول انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی در ادامه به برخی اقدامات در راستای اجرای طرح بی‌زباله اشاره کرد و  برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تعامل با خبرنگاران، تولید استیکر و برچسب در زمینه بی‌زباله، راه‌اندازی چالش بی‌زباله، ارسال پیام‌های تبریک بی‌زباله در ایام نوروز، مطرح کردن شعارهای تاثیرگذار در زمینه بی‌زباله و استفاده از آن فضای مجازی را از جمله این اقدامات برشمرد.

مدنی تاکید کرد: اجرای طرح بی‌زباله در سازمان حفاظت محیط زیست باید به گونه‌ای باشد که در سراسر کشور به‌عنوان الگویی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در مدارس کشور برای کاهش پسماند و اجرای طرح بی‌زباله گفت: این برنامه در دستور کار دفتر آموزش سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

مدنی با اشاره به نقش شخصیت‌های مختلف از جمله هنرمندان و ورزشکاران در اجرای طرح بی‌زباله اظهارکرد: در این طرح از ظرفیت‌های هنرمندان و ورزشکاران استفاده می‌شود.

در این نشست مدیران و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه ایده‌ها  نو و طرح خلاقانه در زمینه طرح بی زباله و کاهش پسماند پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز