خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

بازداشت241 نفر از اراذل و اوباش/ 63 نفر از دستگیرشدگان زیر 18 سال به خانواده‌هایشان تحویل داده‌ شدند

کد خبر : ۵۹۸۴۲۷

رئیس پلیس پایتخت با اعلام دستگیری 241 نفر از اراذل و اوباش گفت: متاسفانه 63 نفر از این افراد زیر 18 سال بودند که با تعهد از آنها به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح ارتقای امنیت و آرامش در تهران و دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه سلسله عملیات‌های پلیس بر علیه اراذل و اوباش از روز گذشته با هماهنگی با مقام قضائی طی 78 مرحله عملیات تیم‌های مختلف پلیس امنیت این طرح را اجرا کردند.

او ادامه داد: در این طرح 98 واحد صنفی که پاتوق و مخفی‌گاه این افراد بود، از جمله قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های ورزشی، کنترل و بازرسی شد و 54 پارک و تفرجگاه عمومی نیز مورد پاکسازی قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه مردم بیش از 40 مورد درخواست رسیدگی پلیس در این موضوع را داشتند، گفت: 241 نفر از اراذل و اوباش سطح 1 و 2 از روز گذشته تاکنون دستگیر شدند. این افراد بیشتر در جنوب تهران و مناطق جرم‌خیز حضور داشتند و متاسفانه 63 نفر از این افراد زیر 18 سال بودند که باتعهد از آنها به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.

سردار رحیمی در خصوص عمده جرایم این افراد گفت: این افراد جرایمی از جمله چاقوکشی، اربده کشی، زورگیری با شبه‌سلاح، درگیری دسته‌جمعی، تخریب اموال عمومی و تهیه مواد محترقه مرتکب می‌شدند، همچنین 73 هزار قلم داروی تقلبی تاریخ گذشته و مقادیری مشروبات الکلی از این افراد کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: موضوع برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس ادامه دارد و پلیس با قدرت در مقابل این افراد خواهد ایستاد.

او درباره شبه سلاح‌های کشف و ضبط شده از اراذل و اوباش گفت: این شبه سلاح‌ها اسباب‌بازی هستند اما هم از نظر وزن و هم از نظر شکل شبیه سلاح‌های واقعی بوده و وسایل و ترقه‌ای که استفاده می‌کنند در بعضی مواقع که از فاصله نزدیک شلیک می‌شود موجب ضربات سخت و سنگین به فرد می‌شود. ما امیدواریم همانند تصمیمی که برای سلاح سرد در مجلس شورای اسلامی گرفته شد برای این شبه سلاح‌ها نیز گرفته شود.

رئیس پلیس تهران خاطرنشان کرد: کمتر از 10 درصد این افراد سابقه‌دار هستند و از آنها 9 قبضه سلاح و وسایل تخریب و 170 قبضه چاقو و قمه و 95 کیلو مواد محترقه کشف و ضبط شده است.

سردار رحیمی در ادامه همچنین درباره ترافیک شب‌های ماه پایانی سال گفت: برای یک ماه پایان سال نیروهای پلیس راهور آماده‌باش کامل هستند و از ساعت 15 تا 22 با توجه به اینکه خریدهای شب عید در این ساعات انجام می‌شود این افراد در خیابان حضور دارند تا ترافیک و عبور و مرور در سطح شهر را کنترل کنند.

او در پاسخ به این سوال که چرا از طرح زوج و فرد استفاده نمی‌شود گفت:‌ من با ادامه طرح زوج و فرد در شب‌ها مخالف هستم چرا که مردم قصد خرید دارند و برای راحتی مردم اجازه ندادیم طرح زوج و فرد در شب‌ها نیز اجرایی شود.

سردار حسین رحیمی در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت: برای چهارشنبه آخر سال با مقامات قضائی جلساتی را برگزار کردیم تا افرادی را که اقدام به خرید و فروش و استفاده از مواد محترقه می‌کنند را دستگیر کنند این افراد مهمان پلیس خواهند بود البته این موضوع بستگی به نظر مقامات قضائی نیز دارد.

او ادامه داد: از الان به همه کسانی که در بخش تهیه و توزیع و استفاده از مواد محترفه هستند هشدار و تذکر می‌دهیم که برخورد قاطع و جدی با آنها خواهیم داشت. همچنین به فروشندگان مواد شیمیایی که در یکی از پاساژ‌ها مستقر هستند برخورد قاطع و جدی با آنها خواهیم داشت.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه جدی و قاطع با افرادی که با تولید صداهای دلخراش و ایجاد ناامنی برای مردم می‌کنند، خواهیم داشت. تاکنون نیز چندین انبار منهدم شده است و واحدهای صنفی نیز پلمپ خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز