خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت خبر داد:

جمع‌آوری بیش از هزار معتاد متجاهر/ باید فکر اساسی برای معتادان شود

کد خبر : ۵۷۴۰۶۳

رئیس پلیس پایتخت گفت: بیش از هزار معتاد متجاهر در مناطق هرندی، مولوی و شوش جمع‌آوری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح والعادیات ۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله جدید عملیات مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معهتادان متجاهر برگزار شده است، گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته مرحله جدیدی از مبارزه با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معتادان متجاهر را آغاز کردیم که بیش از هزار معتاد متجاهر در مناطق هرندی، مولوی و شوش جمع‌آوری شدند.

او ادامه داد: همچنین در این طرح ۳۳۵ خرده فروش دستگیر شده و از آن‌ها ۱۷۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده اشت.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه در این مرحله یک عملیات همه جانبه بر علیه قاچاقچیان عمده نیز داشتیم گفت: طی ۱۵ مرحله و در ۱۰ روز هشت باند عمده که از استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور مواد وارد می‌کردند منهدم و دو تن و ۱۰۰ کیلو انواع مخدر از آن‌ها کشف شد. همچنین ۳۳ قاچاقچی عمده در این طرح دستگیر شدند.

سردار رحیمی با بیان اینکه کار مبارزه با مواد مخدر هماهنگ و همزمان با قاچاقچیان عمده، خرده فروش و معتادان متجاهر انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با انجام این عملیات‌ها و ادامه آن‌ها بتوانیم مناطق را پاکسازی کنیم و آرامش را به جامعه برگردانیم.

او تصریح کرد: بیش از هزار معتاد متجاهری که در این طرح دستگیر شدند برای بازپروری به مرکز بازپروری فشافویه منتقل می‌شوند. همچنین خرده فروشان مواد مخدر و قاچاقچیان عمده نیز تحویل مقامات قضایی خواهند شد.

این مقام عالی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا ما دیگر شاهد این افراد در سطح شهر نخواهیم بود، گفت: امیدواریم که همین طور باشد و دیگر این معتادان را در سطح شهر نبینیم وظیفه ما دستگیری و تحویل آن‌ها به مراکز بازپروری از جمله سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت است و این همت این سازمان‌ها را می‌طلبد تا این افراد با بازپروری بتوانند دوباره به زندگی خوب و به جامعه برگردند و ما آنقدر این طرح را ا دامه می‌دهیم تا جامعه از این افراد پاک شود.

سردار رحیمی افزود: دیگر مسئولان نیز باید برای معتادان متجاهری که از خانواده رانده شده‌اند و به سطح خیابان آمدند نیز فکری بکنند چرا که اغلب این افراد به بیماری‌های مسری از جمله ایدز و هپاتیت مبتلا هستند معتقدم این معتادان متجاهر نیز شهروندان جامعه هستند و اگر چه دارای بیمارهای خاص هستند و این بیماری را به دیگران نیز منتقل می‌کنند اما باید برای آن‌ها فکری اساسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز