خبرگزاری کار ایران

با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران انجام شد؛

اصلاح نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۲۰۶

نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه املاک در مناطق با پیگیری کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اصلاح شد.

به گزارش ایلنا، به دنبال تصویب مصوبه مربوط به لایحه عوارض ارزش بهینه در سال ۹۳ و اعتراض گروهی از شهروندان نسبت به نحوه محاسبه عوارض ارزش بهینه ناشی از اجرای مفاد طرح تفصیلی شهر تهران، کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر نسبت به پیگیری موضوع و برگزاری نشست‌‌‌های کارشناسی متعدد اقدام کرد.

پس از انجام بررسی‌‌‌ها و برگزاری جلسات نهایتا به موجب ابلاغ معاونت شهرسازی ومعماری شهرداری تهران مقرر شد نحوه محاسبه میزان عوارض ارزش بهینه متعلق به املاک و اراضی واقع شهر تهران دقیقا بر اساس مفاد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران اجرایی شود و به این ترتیب در سازوکار نحوه محاسبه عوارض، اصلاحاتی به شرح ذیل صورت گرفت:

۱- نحوه محاسبه بند "الف" مصوبه (عوارض O) با در نظر گرفتن پهنه وقوع ملک در زمان صدور پروانه ملاک عمل قرار گیرد.

۲- عوارض بند "ب" مصوبه (عوارض O۱) برای املاکی که دارای کاربری مسکونی در طرح تفصیلی قدیم هستند و در زمان صدور پروانه نیز در یکی از زیر پهنه‌‌‌های مسکونی (R) (با حداکثر تراک ساختمانی ۳۰۰ درصد) قرار گرفته، محاسبه نشود.

۳- عوارض بندهای "الف" و "ب" مصوبه (عوارض O و O۱) برای املاکی که در طرح تفصیلی قدیم، دارای کاربری مسکونی و در زمان صدور پروانه نیز علیرغم قرار گرفتن در یکی از پهنه‌‌های M و S درخواست بنای صرفا مسکونی دارند محاسبه نشود.

۴- عوارض بندهای "الف" و "ب" مصوبه (عوارض O و O۱) برای املاکی که دارای پروانه معتبر (صادره قبل از سال ۹۴) بر اساس ضوابط و مقررات طرح تفصیلی جدید هستند و در حال حاضر درخواست صدور پروانه تغییر نفشه (به استثنای پرونده های تجمیعی) دارند، محاسبه نشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز