خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان:

مدارس اهواز در پنج شنبه‌ها باید فعال شوند

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۹۹

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به اینکه آیا شما پنجشنبه ها را در استان به دلیل شرایط جوی نامساعد و تعطیلی های مکرر، فعال اعلام کردید؟ گفت: اعلام کردیم پنجشنبه های مدارس فعال شود، همکارانم استقبال کردند. هرچند با فعال کردن چند پنجشنبه مشکل دانش آموزان حل‌ شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد تقی زاده در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی خوزستان زمان آموزش نسبت به سایر استان‌ها ۲۰ روز کمتر است، گفت: در سایر استان ها، دانش آموزان ۱۲سال درس می‌خوانند ولی در خوزستان چون دوره تحصیلی در هرسال ۲۰روز کمتر است دانش آموز در مجموع ۲۴۰ روز کمتر به مدرسه می رود و به عبارتی ۱۱سال درس می‌خواند و فارغ‌التحصیل می‌شود.

وی افزود: شرایط اقلیمی جدید خوزستان باعث شد ۱۸ روز تعطیلی در سال تحصیلی قبل علاوه بر آن ۲۰ روز داشته باشیم. در سال تحصیلی فعلی نیز تا اکنون حدود ۱۲ روز تعطیلی داشتیم و این شرایط باعث می‌شود دانش آموز ما ۱۰ سال تحصیل کند و به همین علت شاخص های تحصیلی ما شکسته شده است.

تقی زاده با تاکید بر اینکه خوزستان با توجه به شرایط خاصش، نگاه ملی می طلبد اظهار کرد: در شرایط نامساعد ریزگردها، اگر فقط بخواهیم یک ماسک تهیه برای هر دانش آموز فقط در یک روز تهیه کنیم باید یک میلیارد تومان هزینه کنیم. لازم است بودجه اختصاصی با توجه به شرایط اقلیمی استان درنظر گرفته شود، زیرا روزبروز شاخص های تحصیلی افت پیدا می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پاسخ به اینکه آیا شما پنجشنبه ها را در استان، فعال اعلام کردید گفت: اعلام کردیم پنجشنبه های مدارس فعال شود، همکارانم استقبال کردند. هرچند با فعال کردن چند پنجشنبه مشکل دانش آموزان حل‌ شدنی نیست. البته نمی‌خواهیم اجباری باشد و باید از معلمانمان خواهش کنیم، اگر می‌توانند به دانش آموزان استان کمک کنند.

وی در پاسخ به اینکه صریحا اعلام کنید آیا حضور معلمان در روزهای پنجشنبه اجباری است، عنوان کرد: همانطور که روزی تصمیم بر این شد پنجشنبه تعطیل شود اکنون هم می‌توانیم آن را فعال اعلام کنیم. مرجع تصمیم گیری در این باره درون استانی بوده و از سوی مرکز نیز پذیرفته شده است. هنوز صددرصد به نتیجه نهایی نرسیدیم ولی داریم روی موضوع کار می کنیم.

تقی زاده افزود: در کنار این سایت رسانه تصویری را در دست راه اندازی داریم که از هفته آینده رونمایی می‌شود و فیلم های آموزشی را در همه دوره ها آماده و پخش می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز