خبرگزاری کار ایران

واکنش آموزش و پرورش به تجمع مربیان مهدکودک؛

هیچ مربی بیکار نمی‌شود/صدور مجوز مهدکودک‌ها همچنان برعهده بهزیستی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۹۰

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در واکنش به تجمع مدیران و مربیان مهدکودک، تعدیل و بیکار شدن مربیان مهدکودک را رد کرد و گفت: قرار نیست هیچ "مربی مهدکودکی" بیکار شود و صدور مجوز مهدها همچنان بر عهده بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند روز گذشته حدود صد نفر از مدیران و مربیان مهدکودک‌های تهران مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان به تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش معترض بودند و بر این باورند که براساس این تفاهم‌نامه قرار است؛ نگهداری و آموزش کودکان چهار تا شش ساله از مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود و به این ترتیب، مهدکودک‌ها دچار بحران و بسیاری از نیروها تعدیل خواهند شد.

رضوان حکیم زاده (معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به تجمع مدیران و مربیان مهدکودک، گفت: به نظر من برای مربیان و مدیران مهدکودک سوء برداشت ایجاد شده است. قانون به ما می گوید که مجوز پیش دبستانی ها باید از آموزش و پرورش گرفته شود و حتی آن هایی که مجوز ندارند، می توانند در یک بازه مثلا 6 ماهه ثبت نام کنند، از سوی دیگر نیز مجوز مهدهای کودک برای کودکان زیر 4 سال، توسط بهزیستی صادر می شود، در چنین شرایطی ما باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی جواب بدهیم، چیزی که قانون مصوب کرده، اجرایی می کنیم یا نه؟

حکیم زاده افزود: وقتی پیش دبستانی و مهدکودک وجود دارد که از نیرو و امکانات برخوردار است، چه دلیلی دارد که ما بگوییم بچه ها نباید آنجا باشند؟ قرار نیست نیرویی در مهدهای کودک بیکار شود و اصلا قرار نیست نگهداری و آموزش کودکان چهار تا شش ساله از مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود.

وی ادامه داد: من به مربیان و مدیران عزیز مهدکودک ها اطمینان خاطر می دهم که قوانین بالادستی، مبنای این تفاهم نامه و هر اقدام دیگری در مورد مهدهای کودک است و قطعا  نه ما و نه سازمان بهزیستی حق تخطی از اسناد و قوانین بالا دستی را نداریم.

حکیم زاده افزود: قانون به صراحت مشخص کرده که صدور مجوزِ مهد کودک ها، بر عهده سازمان بهزیستی است، لذا ما با به رسمیت شناختن این حق، قرار نیست به حیطه مسئولیت و ماموریتِ سازمان بهزیستی ورود پیدا کنیم و فقط نظارت بر برنامه ها و شاخص‌های آموزشی و تدوین آن بر عهده آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ادامه داد: من معتقدم که اگر دوستان اطلاعات خوب و کافی داشته باشند،  نگرانی شان رفع خواهد شد و از آنجا که قانون، مبنای کار ما است، اصلاً جایی برای نگرانی  و اعتراض وجود ندارد. صدور مجوزِ مهد کودک ها برعهده بهزیستی بوده و همچنان نیز باقی خواهد ماند.

حکیم زاده اضافه کرد: در پیش نویس، مشخصاً با نظر به نص صریح قانون پیش بینی شده که کودکانِ زیر ۴ سال تمام شامل مهدهای کودک می شوند و دادن مجوز مهدها نیز با سازمان بهزیستی است و کودکان ۴ سال تمام تا ۶ سال شامل دوره پیش دبستانی بوده و صدور مجوز مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است.

او افزود: اما در رابطه با هر دو دسته این دوره ها، تعیین شاخص های آموزشی، پرورشی و نظارت بر اهداف و محتوا، طبق قانونِ مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۵، به آموزش و پرورش سپرده شده است و ما دراین زمینه هیچ مشکلی با بهزیستی نداریم.

وی اظهار داشت: با توجه به تفاهمنامه ای که پیش نویس آن  آماده شده است،  یک بازه زمانی در نظر خواهیم گرفت تا صاحبان مهدهای کودکی که علاقمند هستند، در دوره پیش دبستانی نیز فعالیت کنند، تا در آن بازه با مراجعه به سامانه ای که اعلام خواهد شد، ثبت نام و مجوز لازم را برای پذیرش دریافت کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف اصلی ما و سازمان بهزیستی این است که این دو دوره بسیار مهمِ کودکی، طوری برگزار شود که تعداد بسیار بیشتری از نوآموزان عزیزِ ما فرصت برخورداری از آن را بدست بیاورند، اظهار داشت: چرا که این دو دوره، کلید اصلیِ توسعه در بسیاری از کشورها است. در شرایطی که ما و سازمان بهزیستی این قصد و هدف مشترک را داریم، قطعاً با یکدیگر هم افزایی خواهیم کرد تا این امر به بهترین نحو ممکن محقق شود.

حکیم زاده در ادامه تاکید کرد: مطمئناً قرار نیست که کسی مانع کار دیگری شود و تردیدی نیست که در این راستا همدیگر را تقویت می کنیم، تا کودکان این سرزمین هرچه بیشتر، فرصتِ برخورداری از پیش دبستانی را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز