خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پیشگیری ناجا به ایلنا خبر داد:

واگذاری ۱۲ فعالیت کلانتری‌ها به پلیس+۱۰ /نصب دوربین در تحت‌نظرگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۹۸۳

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه ۱۲ فعالیت کلانتری‌ها را برون‌سپاری کرده و به حوزه پلیس + ۱۰ وااگذار کرده‌ایم و گفت: در سال جاری موفق شدیم ۶ میلیون بار مراجعه به کلانتری‌ها را کاهش دادیم.

سردار محمد شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در شورای عالی تحول در کلانتری‌ها به ریاست فرمانده ناجا برنامه ریزی های متنوعی در زمینه تحول در ساختارهای کلانتری و پاسگاه‌ها انجام شده است، گفت: این تحولات در زمینه های مختلفی از جمله ساختاری، نظامات اداری و مسائل مربوط به روندهای انجام کار در کلانتری‌ها بود.

او با بیان اینکه مسائل ساختاری، نظامات اداری و روند انجام کارها در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها نیازمند بازنگری بود، خاطرنشان کرد: برخی از ساختارها باید متناسب با نیاز جامعه توسعه پیدا می‌کرد، چراکه ما نسبت به شاخص‌های کل جهان عقب هستیم.

رییس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه در پلیس پیشگیری پلیس ۲۴ کشور دنیا مطالعه شده است، تصریح کرد: در اکثر کشورها برای هر هزار نفر جمعیت ۵ تا ۷ پلیس وجود دارد، اما در کشور ما در شرایط فعلی ۱.۵ نفر پلیس برای هر هزار نفر وجود دارد. بنابراین عددمان نسبت به میانگین جهانی بسیار پایین است.

سردار شرفی به یکی از راه‌های حل این معضل اشاره کرد و گفت: تقویت ساختارها یکی از راه‌های حل برطرف کردن این معضل است. این موضوع نیز در کمیسیون ساختار در ذیل شورای عالی تحول در جلسات متعدد بررسی شد و اقداماتی نیز صورت گرفت.

او ادامه داد: در راستای این اقدامات تعدادی از کلانتری‌ها را در بعضی از جغرافیا افزایش دادیم و اقداماتی نیز در روندهای انجام کار تحت عنوان مکنا یا مدیریت کیفیت در کلانتری‌ها صورت گرفت. همچنین مباحثی از جمله زیباسازی محیط کلانتری‌ها و تعریف فرآیندهای انجام کار از این جهت که هم این فرآیندها کوتاه باشد و هم هزینه کمتری برای مردم باشد، پیش‌بینی شده و در حال انجام کارهای لازم در این زمینه هستیم.

رییس پلیس پیشگیری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کمیته دیگر شورای عالی سیاستگذاری کلانتری‌ها خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این کمیته‌ها کمیته فناوری و تکنولوژی است، یکی از شاخص‌های افزایش منزلت سازمان‌ها روزآمدی و تکنولوژی آن سازمان است از آنجا که ما نمی‌توانیم هر روز ساختارها را افزایش دهیم، بنابراین انجام برخی از کارها باید از طریق فناوری و تکنولوژی صورت می‌گرفت.

سردار شرفی تصریح کرد: سالیانه ۳۰ میلیون بار نفر به کلانتری‌ها مراجعه کننده داریم، بنابراین یکی از اهداف ما کاهش این ۳۰ میلیون بار نفر مراجعه به کلانتری‌ها بود. امسال نیز سرمایه‌گذاری کردیم تا ۶ میلیون بار از این مراجعات را با دو روش کاهی دهیم، یکی از این روش‌ها بحث برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های کلانتری و واگذاری آن به بخش‌خصوصی بود.

او ادامه داد: در سال جاری موفق شدیم حدود ۱۲ فعالیت کلانتری را برون‌سپاری کرده و به حوزه پلیس + ۱۰ واگذار کنیم. بخشی هم براساس بکارگیری تکنولوژی و ارائه خدمات از طریق تکنولوژی از راه دور بود. همچنین ۴۰ اقدام فناورانه را در جهت بهینه شدن کارها در برنامه‌هایمان پیش‌بینی کردیم.

رییس پلیس پیشگیری با بیان اینکه یکی دیگر از مباحثی که در شورای عالی کلانتری‌ها مطرح بود، تحت نظرگاه‌های کلانتری‌هاست، گفت: تحت‌نظرگاه‌های کلانتری‌ها از این جهت که حقوق متهمان برابر قانون باید رعایت شود و تعرضی برای ‌آنها پیش نیاید برای مردم مسئله مهمی است. 

سردار شرفی با اشاره به نصب دوربین در تحت‌نظرگاه‌های کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها گفت: دوربین‌هایی در تحت نظرگاه‌ها نصب شد تا از این طریق قابلیت اشراف کلانتری‌ها و سلسله مراتب فرماندهی و قضات را بالا ببریم همچنین هر متهمی به هر دلیل که به کلانتری‌ها می‌آید مشخصات کامل شناسنامه‌ای این فرد در سامانه ثبت می‌شود تا دادستان‌ها در سراسر کشور به صورت آنلاین از مشخصات این فرد مطلع شوند و بدانند که چه کسی و به چه اتهامی در کلانتری است و آیا این فرد تفهیم اتهام شده و وکیل برای او در نظر گرفته‌اند یا خیر. این اقدامات باعث می‌شود دادستان اشرافیت خوبی نسبت به مجموعه تحت‌نظرگاه‌هی پلیس داشته باشد.

او همچنین خاطرنشان کرد: یک بخش دیگر در حوزه فناوری نرم‌افزارهایی است که برای کلانتری‌ها پیش‌بینی شده تا بتواند جغرافیای جرم و زمان جرم را براساس آن تحلیل کنند. استفاده از این فناوری می‌تواند کمک خوبی به فرماندهان و روسای کلانتری‌ها باشد تا توانمندی گشت‌های خود را براساس آن آمایش و گسترش دهند. حتی رییس کلانتری گشت‌های خود را از طریق این فناوری می‌تواند کنترل کرده و چون به صورت آنلاین پایش می‌شود می‌تواند در صورت وقوع جرم به سرعت گشت را به آن محل ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز