خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مدرسه‌سازی باید الگوی مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۴۲۳

تندیس خیرین برتر مدرسه‌ساز در مراسمی با حضور معاون وزیر آموزش‌ و پرورش به طرح «امید آینده» تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا، فاطمه مهاجرانی، معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در این مراسم گفت: ساختن فضاهای آموزشی اهمیت ویژه‌ای دارد که این مساله در مدارس خیرساز مضاعف می‌شود چراکه در این مدارس علاوه بر اهمیت موضوع آموزش‌ و پرورش کودکان؛ بحث مکانیابی آن هم مطرح است چون بیشتر این مدارس در مناطق کم‌برخوردار ساخته شده اند که دسترسی به امکانات آموزشی در آن مناطق پایین‌تر است.

وی درباره اهمیت الگوسازی برای تکرار طرح‌هایی همچون «امید آینده» اظهار داشت: موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌ها یا همان CSR امروزه جز مباحث مهمی است که این نهادها می‌توانند از طریق آن هم مسئولیت‌پذیری خود را نمایش داده و در برندینگ خود از آن استفاده کنند و هم خدمتی اجتماعی به کشور و مردم خود کرده باشند که در این زمینه مسلماً مدرسه‌سازی به دلایل متعدد مانند کمبود مدرسه، لزوم بالا بردن کیفیت امکانات آموزشی و... یکی از بهترین انتخاب‌هاست و ما تلاش می‌کنیم که این نگاه و رویکرد توسعه پیدا کند.

ساخت هشت مدرسه؛ توزیع یک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر

در ادامه، رضا درمان، مدیرعامل موسسه خیریه یاوری فرهنگی تصریح کرد: این تندیس به طرحی تعلق گرفته که طی آن ۸ مدرسه در مناطق کمتر برخوردار کشور ساخته و همچنین یک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر در سراسر کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد: ما در کشور ۱۳ میلیون دانش‌آموز داریم که از این تعداد هفت میلیون کودک در دبستان‌های کشور تحصیل می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب در طرح امید آینده از هر چهار دانش‌آموز دبستانی سراسر کشور یک دانش‌آموز یک بسته کامل لوازم‌التحریر دریافت کرده است. 

به گفته مدیرعامل موسسه یاوری این بسته‌های لوازم‌تحریر که صد در صد ایرانی هستند، با مشارکت وزارت آموزش‌وپرورش و خیریه یاوری و با تأمین هزینه از سوی بانک آینده در بین دانش آموزان نیازمند سراسر کشور توزیع‌شده‌اند.

ساخت مدارس ادامه پیدا می‌کند

نایب‌رئیس هیات مدیره بانک آینده نیز که این تندیس را دریافت کرد، خاطرنشان کرد: خوشحالم بگویم که توانستیم در این طرح در یک سال هشت مدرسه را ساخته و به بهره‌برداری برسانیم.

محمدعلی بهزادان ادامه داد: البته این ازنظر ما این پایان طرح نبوده و بلکه آغاز یک راه است که در ادامه آن یک‌میلیون و هشتصد هزار بسته لوازم‌التحریر توزیع شد و در هیات مدیره بانک هم تصمیم گرفته شد که روند مدرسه‌سازی در سال آینده با گستردگی بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز