خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مسکو در بازدید از مرکز تشخیص هویت ناجا:

آزمایشگاه‌های مرکز تشخیص هویت ایران بسیار قوی است

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۱۵۸

رئیس پلیس مسکو در بازدید از بخش های مختلف مرکز تشخیص هویت نیروی انتظامی، گفت: آزمایشگاه های این مرکز با آزمایشگاه های تشخیص هویت روسیه برابری می کند و بسیار قوی است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس،  ژنرال "سرگئی پلاچخ" رئیس پلیس مسکو به همراه هیئت 5 نفره روسی متشکل از نمایندگان پلیس این کشور  ضمن دیدار با دکتر "افشین خارا" رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار، دکتر" افشین خارا" ضمن تشریح تاریخچه مرکز تشخیص هویت و نیز اقدامات مهم وتاثیر گذار این مرکز در سطح ملی به ارائه مهمترین شرح وظایف ادارات و آزمایشگاه های مختلف آن به صورت مبسوط پرداخت.

رئیس مرکز تشخیص هویت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اقدامات و دستاوردهای حائز اهمیت این مرکز در سطح بین المللی، گفت: پلیس آگاهی در حوادث بسیاری همچون شهدای منا نقش بسزایی در شناسایی هویت پیکرهای قربانیان داشت که بسیار پر اهمیت است.

در خاتمه این بازدید،  ژنرال "سرگئی پلاچخ" در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: در بازدید از این مرکز، دو آزمایشگاه "انگشت نگاری و بررسی آثار انگشت" و نیز "شیمی" بسیار قوی بودند به گونه ای که در سطح تشخیص هویت روسیه هستند؛ به خصوص آزمایشگاه شیمی و دایره مواد مخدر که تحت کنترل و تاییدیه سازمان ملل است.

 پلاچخ به آزمایشگاه های انگشت نگاری و شیمی مرکز تشخیص هویت ناجا اشاره کرد و گفت: سیستم های ایران و روسیه مشابه هم هستند و بیهوده نیست این آزمایشگاه ها تحت پوشش و حمایت سازمان ملل می باشد.

وی به سفرهای نمایندگان پلیس مسکو به تهران اشاره و تصریح کرد: در ایران، پلیس ها به صورت حرفه ای عمل می کنند؛ در این سفر می خواهیم از اطلاعات پلیس ایران در راستای تامین امنیت فوتبال جام جهانی که قرار است در روسیه برگزار شود، بهره بگیریم البته تمهیدات لازم از سوی پلیس مسکو برای برگزاری این مسابقات اندیشیده شده است.

این مقام بلند پایه پلیس روسیه به دستاوردهای پلیس ایران در حوزه های مختلف اشاره و خاطر نشان کرد: دستاوردهای پلیس ایران برای ما جالب است، همچنین متوجه شدیم که این پلیس برای تامین امنیت مراسمات عمومی که افراد زیادی در آن حضور دارند، دارای چه سیستمی است.

وی به روابط خوب پلیس دو کشور اشاره و خاطرنشان کرد: وظایف و تکالیف مشترک زیادی بین این دو پلیس وجود دارد که قطعاً با کمک همدیگر می‌توانند بیش از پیش در انجام این وظایف موفق باشند.

ژنرال سرگئی پلاچخ به اقدامات دو کشور ایران و روسیه در امر مبارزه با موادمخدر اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در موضوعاتی همچون موادمخدر،‌ جرم‌های تکنولوژی و افراط‌گرایی، پلیس ایران و مسکو با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به توانمندی مرکز تشخیص هویت نیروی انتظامی، گفت: در بخش های مختلف این مرکز، سرپرست های بسیار با تجربه و با مهارتی را دیدیم که با تجهیزات خوب و به روز مشغول فعالیت بودند که طراحی برخی از این تجهیزات، متعلق به ایران بود.

رئیس پلیس روسیه در خاتمه گفت: در بازدید از مرکز تشخیص هویت پلیس ایران، شاهد علاقمندی کارکنان به کارشان بودم که به طور قطع مهمترین علت توسعه به شمار می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز