خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی:

80 درصد کالری مورد نیاز ایرانیان، داخل کشور تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۴۳

رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی گفت: ایران جزو کشورهایی بوده که تا حد زیادی فقر مطلق را کنترل کرده است. همچنین 80 درصد کالری مورد نیاز جمعیت در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر زند، رئیس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی در همایش بهبود تغذیه جامعه گفت: امروزه غذا در دنیا دچار چالش‌های جدی‌ای است. اگر تقاضا افزایش و عرضه کاهش پیدا کند به هر اقدامی دست می‌زنیم و همین موضوع چالش جهانی امروز است که علت آن بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضاست.

او ادامه داد: 86 درصد کالری مردم جهان توسط گیاهان و مابقی توسط خوراک‌های جانوری تهیه شده است. کشورهای پیشرفته تا 30 درصد کالری خود را از خوراک های جانوری دریافت می‌کنند اما سهم کالری دریافتی ایرانیان از خوراک های جانوری فقط 11 درصد است.

زند افزود: کشور ما جزو کشورهایی بوده که تا حد زیادی فقر مطلق را کنترل کرده است. همچنین 80 درصد کالری مورد نیاز جمعیت در داخل کشور تولید می‌شود.

او با بیان اینکه کمیت غذا و تولید آن مطابق با پایداری اکوسیستم و پایداری نظام از اهداف مهم است گفت: نقش دولت‌ها و مردم در مساله تامین غذا بسیار مهم است. 30 سال پیش دغدغه کیفیت غذا وجود نداشت زیرا حجم آلاینده‌های محیط به حد کنونی نرسیده بود البته دغدغه کمیت وجود داشت.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: همه مراحل تولید، پس از تولید، حمل و نقل و رسیدن به دست مصرف کننده را باید پایش کنیم. از طرفی باید فشار بر تولید کم شود تا تولید به هر قیمتی صورت نگیرد. همچنین حجم ضایعات در کشور بالاست و همه این موارد باید اصلاح شود.

او در پایان تاکید کرد: الگوی مصرف در بحث امنیت غذایی اهمیت ویژه‌ای دارد. مصرف چربی و قند بیش از حد علت منطقی ندارد. زمین‌های مستعد کشت قند را می‌توان تغییر کاربری برای رشد محصولات مورد نیازتر داد تا بتوانیم این الگو را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز