خبرگزاری کار ایران

حق‌شناس:

اصلاحیه‌ای باید در نوع واگذاری‌ها و مناقصه‌ها صورت گیرد/ تهران از یک فرش زیبای ابریشمی به فرش ماشینی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۴۷۸

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تاکید کرد : نباید هویت و زیبایی های شهر را قربانی درآمدهای اصلی شهر کنیم

به گزارش ایلنا، محمدجواد حق‌شناس در دیدار با رییس سازمان زیباسازی با اشاره به بی‌نظمی در منظر شهری تهران گفت: شهر موجود زنده‌ای است که باید به بقای آن بپردازیم و در این راستا ارائه زیبائی‌های شهر مسئولیت ما است.

وی ایجاد مدیریت متمرکز را یکی از راه‌های آرام‌سازی فضای شهر دانست و اظهار داشت: باید یک چارچوب عملیاتی برای کل تابلوهای شهر اتخاذ شود و لازمه این اقدام سیاستگذاری مناسب و یکپارچه است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: با توجه به تخلفاتی که وجود دارد باید در نوع واگذاری‌ها و مناقصه‌ها اصلاحیه‌ای صورت گیرد تا عده‌ای خاص از رانت استفاده نکنند.

حق‌شناس با انتقاد از شهر فروشی تصریح کرد: آنطور که شاهدیم قیمت تهران پایین آمده و تهران از یک فرش زیبای ابریشمی به فرش ماشینی تبدیل شده است.

در این دیدار ضرغامی رییس سازمان زیباسازی نیز با ارائه گزارشی آماری از وضع موجود خاطرنشان کرد: تعداد ٤٤ تابلوهای غیرمجاز در سطح شهر وجود دارد که روی آنها بررسی و بازنگری می‌کنیم.

وی ادامه داد: با تشکیل شورایی مرکب از اهل اندیشه به دنبال ایجاد تحول فرهنگی در منظر شهری هستیم.

در ادامه این بازدید، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به مناسبت آغاز دهه فجر از خانه موزه‌های شریعتی و بهشتی بازدید کرد.

حق‌شناس در بازدید از موزه شریعتی با اشاره به اهمیت نقش دکتر شریعتی در مبارزات انقلابی و روشنگری مردم ابراز داشت: برای حفظ اندیشه‌های دکتر شریعتی پیشنهاد می‌کنم در یک تغییر و تحول، کتاب‌های خطی دکتر شریعتی پس از کپی‌برداری از اصل آنها در قفسه جداگانه‌ای بنام دکتر شریعتی به کتابخانه ملی سپرده شود.

وی همچنین در بازدید از موزه‌سرا شهید بهشتی، ایشان را از تاثیرگذاران عرصه انقلاب و تدوین قانون اساسی کشور نامید و بین کرد: بخشی از بزرگی شخصیت مرحوم آیت‌‌الله شهید بهشتی به مسافرت‌های متعدد ایشان برمی‌گردد که منجر به دید وسیع، تجربه بسیار و آگاهی کافی از مسائل در طی زمانه خود گشته است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: آیت‌‌الله بهشتی از معدود بزرگان انقلاب بود که در سخنرانی بسیار محکم، فصیح و تاثیرگذار بود و از واژه‌های نوین در ادبیات دینی استفاده می‌کرد و از کسانی بود که در تدوین قانون اساسی نقش مهمی داشت و به اسلام و تشیع آبرو بخشید.

حق‌شناس یادآور شد: پیشنهاد می‌کنم به منظور گرامیداشت ۹۰ سالگی این شخصیت بزرگ و گشودن فضایی روشن برای نسل جدید کار مشترک بین شورا و خانه موزه بهشتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز