خبرگزاری کار ایران

در صحن شورا مطرح شد؛

ارتقای شورای عالی استان‌ها به عهده اصلاح‌طلبان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۳۶

رئیس شورای شهرستان تهران گفت: براساس اطلاعات دریافتی، انتخابات اخیر شورای عالی استان‌ها در فضایی به دور از رقابت‌های سیاسی و جناحی مرسوم انجام گرفته است. ارتقای نقش و اثربخشی شورایعالی امروز برعهده اصلاح‌طلبان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن رسولی (رییس شورای شهرستان تهران و عضو شورای شهر تهران) در سی و هشتمین جلسه شورای شهر و در نطق پیش از دستور خود به اهمیت شورای عالی استان‌ها تاکید کرد و گفت: پایان دادن به بلاتکلیفی زیانبار حاکم بر مدیریت غیرمنسجم ترافیک، آلودگی‌های محیط زیستی و آسیب‌های اجتماعی فزاینده شهری در صدر اولویت‌های کاری شورای عالی قرار دارد.

او ادامه داد: ️روز دهم دی ماه سال جاری با دعوت وزیر محترم کشور، ۷۵ نفر از نمایندگان استان‌ها، اعضای محترم شورای عالی استان‌ها و برگزاری انتخابات قانونی، پنجمین دوره فعالیت این نهاد مهم و اثربخش همانند سطوح ماقبل نظام شورایی آغاز شده است. در این نشست که متاسفانه برخلاف ادوار گذشته مورد بی‌اعتنایی خبری رسانه ملی قرار گرفت (که مناسب است کار‌شناسان حوزه رسانه در قالب پروژه‌ای علمی و کاربردی رویکرد صدا و سیما را با گذشته مقایسه کنند) رئیس و سایر ارکان شورای عالی استان‌ها انتخاب شدند.

رسولی با اشاره به اهمیت شورای عالی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و سایر واحدهای تقسیمات کشوری یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت اصلاحات هستند. ۱۸ سال قبل دولت اول جناب آقای خاتمی با برگزاری اولین دوره انتخابات شورا‌ها و جلب مشارکت بیش از ۱۳۰ هزار نفر از نمایندگان مردم، اختیارات خود در حوزه مدیریت محلی را به آنان واگذار کرد. این اقدام موجبات احیای اصول مندرج مربوطه در قانون اساسی پس از قریب دو دهه از زمان تصویب را فراهم ساخت. قوانین مصوب قبلی هم در سال ۱۳۷۸ به مرحله اجرا درآمد، گسترده‌ترین نهاد مشارکتی در نظام مردم سالار جمهوری اسلامی پایه گذاری شد.

رئیس شورای شهرستان تهران در خصوص وظایف قانونگذاری شورای عالی تصریح کرد: شوراهای بخش، شهرستان، استان و شورایعالی استان‌ها به صورت غیرمستقیم و از پایین به بالا، انتخاب و تشکیل می‌گردد. براساس مبانی قانونی مذکور و نیز اصول ۱۰۰، ۱۰۱ و ۱۰۳ که به اختصار به آن‌ها اشا، شورای عالی استان‌ها در طول قوه مقننه دومین مجلس قانونگذاری و نظارت کننده در حدود اختیارات و مسئولیت‌های خود در سطح ملی به شمار می‌رود. اما علیرغم اقدامات قبلی مفید و ارزنده صورت گرفته توسط روسا و سایر ارکان شورای عالی استان‌ها، تا کنون عمدتاً امکان استقرار حقوقی و اداری آن را محقق ساخته‌اند. این مرجع مهم و صلاحیت دار نتوانسته با تصویب قوانین کلیدی در مقیاس کلان گره‌ای از مسائل عدیده مبتلابه شهرداری‌ها بگشاید. تحلیل دقیق محتوای گزارش سند تحویل و تحول شهرداری که در جلسه قبلی توسط شهردار محترم تهران ارائه گردید تا حدودی این ادعا را اثبات می‌کند

او ادامه داد: در حال حاضر تعیین تکلیف موضوعاتی از قبیل٬ ️مدیریت یکپارچه شهری و روستایی و تعیین حدود و ثغور میزان مداخله دولت در اداره امور محلی،چاره‌جویی قانونی جهت کاهش بحران اقتصادی و مالی حوزه مدیریت شهری از طریق شناسایی و به تصویب رساندن منابع درآمدی پایدار،پایان دادن به بلاتکلیفی زیانبار حاکم بر مدیریت غیر منسجم ترافیک و حمل و نقل، آلودگی‌های محیط زیستی و آسیب‌های اجتماعی فزاینده شهری در صدر اولویت‌های کاری شورای عالی قرار دارد.

رئیس شورای شهرستان در خصوص انتخابات شورای عالی گفت: ️براساس اطلاعات دریافتی، انتخابات اخیر شورای عالی استان‌ها در فضایی به دور از رقابت‌های سیاسی و جناحی مرسوم انجام گرفته است. ارتقای نقش و اثربخشی شورایعالی امروز برعهده اصلاح‌طلبان است.

او در انتها خاطرنشان کرد: ️به ریاست شورا، سایر اعضا هیات محترم رئیسه و تمام اعضای محترم شورای عالی پیشنهاد می‌دهم بدون فوت وقت و با اجتناب از مشغول شدن به روزمرگی‌های احتمالی؛ ضمن حسن استفاده از تجارب گذشته، بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود، تعامل سازنده با سایر ارکان نظام، بکارگیری هرچه بیشتر جوانان و زنان، دعوت از متخصصین و کار‌شناسان صاحبنظر و تشکیل اتاق فکر نسبت به تدوین و به تصویب رساندن قوانین و مقررات مورد نیاز، دوره بالندگی عمر این نهاد مردمی را با کسب دستاوردهای بزرگ مدیریت و راهبری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز