خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل موسسه همشهری:

استخدام‌های بی‌رویه، موسسه همشهری را زیان‌ده کرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۷۴

مدیرعامل موسسه همهشری علت اصلی زیان‌ده بودن این موسسه را در سال 95 استخدام‌های بی‌رویه این موسسه در سال 95 و 96 دانست و گفت: این موسسه در سال گذشته 27/9 میلیارد زیان داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی حاجی، مدیرعامل موسسه همشهری در جلسه تصمیم گیری برای تحقیق و تفحص از موسسه همشهری با حضور اعضای شورای شهر گفت: به نظر می رسد آنچه به عنوان تحقیق و تفحص انتظار داریم در قالب گزارش گیری قابل انجام است درباره موسسه همشهری در رابطه با خرید کاغذ و تعداد کارکنان و دلایل دیگر مسائلی مطرح است، هم اکنون 1380 نفر در این موسسه مشغول به کار هستند که حدود 600 نفر آنها پرسنل مازاد محسوب می شود و بخش اصلی هزینه ها برای آنهاست.

او ادامه داد: در رابطه با قیمت تمام شده نسخه هر روزنامه بیش از 500 تومان تمام می شود که این قیمت برای مردم در تهران 250 تومان و در شهرستانها 240 تومان به فروش می رسد بنابراین درآمد اصلی از آگهی های روزنامه است اما در سال 95 شرکت همشهری برای اولین بار زیان ده شد.

حاجی افزود:‌در این سال 9/27 میلیارد تومان زیان داشتیم که این زیان بخشی برای پرسنل و بخشی از آن هم برای هزینه هایی است که برای پروژه های شهرداری انجام شده است حدود 20 میلیارد تومان تاکنون برای شهرداری هزینه کرده ایم که فقط 5/2 میلیارد تومان آن برای چاپ مجله منطقه 12 بوده است و 500 میلیون تومان فیلم تولید شده از خدمات این منطقه است.

مدیرعامل موسسه همشهری با اشاره به ضمیمه های این روزنامه گفت: ضمیمه های استان های همشهری 8 صفحه است که مقرر شده به 4 صفحه کاهش یابد همچنین همشهری محله در حال تغییر است و مقرر شده از حالت منطقه ای خارج شود  و به شکل 4 صفحه اصلی در خود روزنامه چاپ گردد اما ضمیمه مانند دوچرخه مخاطبان زیادی دارد که حذف آن ناممکن است که طبق توافقاتی که با آموزش و پرورش داشتیم قرار است این ضمیمه در اختیار مدارس نیز قرار گیرد.

او افزود: از بازرسی کل کشور نماینده ای در موسسه همشهری حضور دارد که درصد بالایی از سوالات اعضای شورای شهر را گزارش آن بازرسی جواب خواهد داد این بازرسی درباره آگهی ها، استخدام ها، قراردادها ، مسایل توزیع و کار چاپخانه در حال انجام است و همچنین تراز مالی را نیز بررسی می کند که می تواند 70 درصد  اطلاعاتی را که شورا لازم دارد در اختیار آنان قرار دهد.

حاجی درباره تخفیف آگهی ها گفت: یک سری از آگهی ها اولویت دارد و برخی از آنها نیز از تخفیفاتی برخوردار هستند اما این موضوع بررسی شده به طور مثال روزنامه همشهری با توجه به تعرفه های دولتی دیگر آگهی دولتی پذیرش نمی کند.

مدیرعامل موسسه همشهری با اشاره به درآمد این موسسه گفت:همشهری در سال 93، 61میلیارد تومان سودآوری و در سال 94،  8 میلیارد تومان سود داشته است اما متاسفانه در سال 95، 9/27 منفی بوده است که قسمت عمده آن برای استخدام های اواخر سال 95 و اوایل سال 96 است.

مسئله تحقیق و تفحص در کمیسیون بررسی می‌شود

در ادامه این جلسه، محمدجواد حق شناس عضو شورای پنجم تهران درباره خلاصه جلسه گفت: شهردار و موسسه همشهری از تحقیق و تفحص استقبال می کنند و تاکید دارند تا وضعیت این موسسه شفاف سازی شود اما باید مواظبت کنیم به این موسسه اقتصادی و فرهنگی لطمه وارد نشود.

او ادامه داد: از تحولات همشهری حمایت می کنیم برای این که یک موسسه اقتصادی است و زیان ده بودن آن برای همه نگران کننده است انتظار داریم با توجه به سابقه همشهری اثر گذاری آن بیشتر باشد و به کمک مدیریت شهری بیاید .همشهری باید مدیریت شهری را نقد کند و مشکلات آن را منعکس کند.

حق شناس افزود: برخی رسانه ها خبرسازی های جعلی می کند وهمشهری باید این ابتکار عمل راداشته باشد تا درمقابل این خبرسازی واکنش سریع و درست نشان دهد در مجموع مقرر شده مساله تحقیق و تفحص موسسه همشهری در کمیسیون بررسی و با رای اکثریت اعضای کمیسیون به هیات رییسه شورا ارایه شود تا در صورت نیاز در صحن علنی شورا نیز مطرح گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز