خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در جمع خبرنگاران؛

طرح ترافیک پنج‌شنبه‌ها اجرا نمی‌شود/سرنوشت طرح زوج و فرد سه ماه آینده مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۶۲

معاون شهردار تهران در خصوص وضعیت طرح ترافیک جدید در روزهای پنجشنبه گفت: روزهای پنجشنبه طرح ترافیک به صورت کلی اجرا نمی‌شود و رایگان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه کلیات طرح ترافیک در صحن شورا به تصویب رسید در خصوص آینده طرح گفت:‌ از آنجایی که کلیات لایحه رای آورد در مرحله بعد شورا باید عوارض ورود به طرح را نرخ‌گذاری کند و از روز سه‌شنبه این مساله وارد دستور جلسه شورا خواهد شد. از روز سه‌شنبه وارد این بحث خواهیم شد. اعضای شورا نیز در این زمینه پیشنهاداتی را مطرح کردند.

او در پاسخ به این سوال که چه کسی ذی نفع طرح است گفت: همه مردم ذی نفع طرح جدید ترافیک هستند و براساس قانون برای جانبازان و معلولان یکسری تخفیفات در نظر گرفته شده اما براساس چارچوب کلی طرح همه کسانی که وارد طرح می‌شوند باید عوارض پرداخت کنند و این عوارض براساس میزان آلودگی هوا، معاینه فنی و پارامترهای دیگر تغییر خواهد کرد.

او ادامه داد: بعلاوه یکسری تخفیفات برای گروه‌های شغلی‌ای که در داخل طرح هستند، وانت‌بارها و آژانس‌ها پیش بینی می‌شود اما نکته قابل توجه این است که براساس طرح جدید همه برابرند و فرقی با هم ندارند.

او در خصوص سرنوشت طرح زوج و فرد هم گفت: در طرح اولیه قرار بود کل طرح زوج و فرد برداشته شده و با همین سیستم پرداخت عوارض اما با نرخ پایین اجرا شود اما شورای هماهنگی ترافیک شهر تهران اجرای آن را صلاح ندانست و قرار شد طرح زوج و فرد به شکل فعلی باقی بماند. اما بعد از سه ماه گزارشی از نتایج اجرای طرح فعلی به شورای ترافیک ارائه خواهد شد و اگر اعضای شورای ترافیک  قانع شدند سیستم پرداخت عوارض به منطقه زوج و فرد نیز تسری خواهد یافت و در سال‌های آینده طرح زوج و فرد سر جای خود فعلا باقی خواهد ماند.

معاون شهردار در خصوص وضعیت طرح در روزهای پنجشنبه گفت: روزهای پنجشنبه طرح ترافیک به صورت کلی اجرا نمی‌شود و رایگان است. همین الان وجود طرح ترافیک تا ساعت 1 روزهای پنجشنبه موجب قفل شدن تهران می‌شد اما پیش‌بینی می‌کنیم با برداشتن طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه ترافیک ساعت 1 به بعد کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز