خبرگزاری کار ایران

سردار اشتری:

ناجا در فعالیت‌های اقتصادی تابع ستاد کل نیروهای مسلح است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۲۹

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور امیر حاتمی مبنی بر اینکه بسیج و سپاه نباید در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشند، تکلیف بنیاد تعاون ناجا و بانک قوامین چه می‌شود، گفت: نیروی انتظامی در خصوص فعالیت اقتصادی تابع ستاد کل نیروهای مسلح است. در این زمینه قرارگاه انضباط بخشی تصویب شده و براساس دستورالعمل آن کار‌ها در حال انجام است و ما هر چه مدنظر ستاد کل نیروهای مسلح باشد‌‌ همان اقدامات را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین اشتری در نشست سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این همایش دو روزه با همکاری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر امروز آغاز شد، گفت: اهداف این نشست بررسی طبق اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای اولویت‌هایی است که مدنظر داریم یکی از این اولویت‌ها در بخش مبارزه با ورود و توزیع مواد مخدر است که اقدامات خوبی صورت گرفته البته کفایت نمی‌کند.

او با اشاره به انسداد مرز‌ها گفت: کشفیات مواد مخدر در ورودی مرز‌ها ۱۲ درصد افزایش داشته است که این کشفیات بیشتر در مرزهای شرقی کشور بوده است. همچنین ما ایستگاه‌های بازرسی و گلوگاه‌ها را در بین راه‌ها تقویت کردیم و استفاده از سگ‌های آموزش دیده موادیاب ظرفیت خوبی برای کشف و مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌کند.

فرماندار ناجا با بیان اینکه با استفاده از تجهیزات به روز برای تشخیص جاسازی موادمخدر، گفت: آموزش‌های مناسب برای کارکنان تا بتوانند یک پلیس حرفه‌ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشند از دیگر اقدامات ماست و همچنین شناسایی افراد توزیع کننده مواد مخدر، باند‌ها و شبکه‌ها و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی از دیگر اقدامات ماست.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی‌های ما، خرده فروشهای مواد مخدر هستند که آن‌ها را شناسایی و برخورد می‌کنیم و تحویل مقامات قضائی می‌شوند. همچنین جمع آوری معتادان متجاهر از برنامه‌های اصلی ماست و هر زمانی که مکان‌هایی برای نگهداری این افراد آماده باشد معتادان متجاهر را شناسایی، دستگیر و تحویل مسوولان مربوطه خواهیم داد. نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر با جدیت و با استفاده از ظرفیت و تجهیزات مناسب به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و شاهد این عملکرد ما نیز شهدا و مجروحانی هستند که تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده است.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که با توجه به دستور امیر حاتمی مبنی بر اینکه بسیج و سپاه نباید در فعالیت‌های اقتصادی حضور داشته باشند، تکلیف بنیاد تعاون ناجا و بانک قوامین چه می‌شود گفت: نیروی انتظامی در خصوص فعالیت اقتصادی تابع ستاد کل نیروهای مسلح است. در این زمینه قرارگاه انضباط بخشی تصویب شده و براساس دستورالعمل آن کار‌ها در حال انجام است و ما هر چه مدنظر ستاد کل نیروهای مسلح باشد‌‌ همان اقدامات را انجام می‌دهیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص کمپ‌های غیرمجاز نیز خاطرنشان کرد: هر جا کمپ غیرمجازی مشاهده شود مردم به نیروی انتظامی اطلاع دهند تا در صورتی که آن مرکز فعالیت غیرمجاز داشته باشد با آن برخورد کنیم. ما در این زمینه نیازمند مشارکت و کمک‌های مردم و دستگاه‌های مربوطه هستیم. بسیاری از خیرین کمیپ‌های ترک اعتیاد دارای مجوز تشکیل دادند و در زمینه ترک اعتیاد به ما کمک می‌کنند. ما امیدواریم با همکاری مردم و دیگر سازمان‌ها بتوانیم اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این زمینه انجام دهیم.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نیروی انتظامی در زمینه مقابله با ورود اشرار به کشور با تمام توان در مرزهای کشور بسیار خوب عمل کرده پس چگونه است که مواد مخدر وارد کشور می‌شود، گفت: نیروی انتظامی تمام تلاش خود را انجام داده‌است تا مواد مخدر وارد مرزهای کشور نشود، البته باند‌ها و شبکه‌های مافیایی مواد مخدر را از راه‌های مختلفی وارد می‌کنند و تنها مرزهای زمینی راه ورود مواد مخدر نیست، بلکه مواد مخدر از طریق مرزهای هوایی و دریایی نیز وارد کشور می‌شود. ما امیدواریم با تجهیزات بهتر و به روز‌تر بتوانیم در مقابل ورود مواد مخدر بایستیم.

سردار اشتری در پاسخ به این سوال که نظر نیروی انتظامی درباره وضع قانون منع اعدام و بررسی ۱۵ هزار پرونده در این زمینه گفت: ما در نیروی انتظامی نظراتمان را به مسوولان قوه قضائیه انتقال دادیم و امیدواریم که از این نظرات استفاده کرده و آن را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز