خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل؛

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۰۲

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اعلام کرد: نخستین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در تاریخ ۵ و ۶ بهمن ماه سال جاری در دو بخش عمومی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین سالارآملی اظهار داشت: آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی در دانشگاه‌های تهران، اصفهان، مشهد، بین المللی امام خمینی (ره) و بوعلی سینای همدان برای دانشجویان و زبان آموزان غیر ایرانی برگزار می‌شود.

به گفته دکتر سالارآملی این آزمون به همت مرکز همکاری‌های علمی بین المللی این وزارت و با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور از جمله مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان طراحی و پس از ۲ سال کارهای علمی و مطالعاتی و تهیه مقدمات فنی و اجرایی آن برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون سامفا مانند آزمون‌های بین المللی سایر زبان‌ها مانند تافل و آیلتس (انگلیسی)، دلف (فرانسه) و ZD (آلمانی) است که تاکنون زبان فارسی چنین آزمون استاندارد و متمرکزی نداشته است و برای اولین بار با همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور و مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

دکتر سالار آملی گفت: ضروری است تمامی دانشجویان غیرایرانی که داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های کشور می‌باشند، در بخش دانشگاهی این آزمون شرکت کنند و یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، کسب نمره قبولی در آزمون سامفا است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان گفت: آزمون عمومی سامفا برای اتباع غیر ایرانی که قصد اقامت، کارو فعالیت تجاری و.... در جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند، نیز کاربرد داشته و حداقل ۲ بار در سال برگزار می‌شود که از سال آینده به طور همزمان در داخل و کرسی‌های زبان فارسی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز