خبرگزاری کار ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

تا ۵ سال آینده باید بتوانیم ١٠ هزار معلول را در کشور درمان کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۸۲۸۱۶

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه تا ۵ سال آینده باید بتوانیم ١٠ هزار معلول را در کشور درمان کنیم، گفت: یکی از مواردی که در آینده اتفاق می‌افتد، درمان بیماری هموفیلی با روش ژن ادیتینگ است و نه تنها هموفیلی بلکه بیش از ٣٠٠ میلیون معلول در دنیا منتظر این درمان‌ها هستند.

به گزارش ایلنا، رضا ملک‌زاده در مراسم افتتاح پروژه کشوری ایرانوم گفت: مرکزی که راه اندازی شد، به منظور تشخیص بیماری‌ها است، اما آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد، درمان بیماری‌های ژنتیکی است.

وی گفت: مهندسی بیولوژی بحث مهمی است که درواقع با ایده‌های مهندسی به ژنوم انسان نگاه می‌کند و در سلامت انسان کاربرد دارد که این موضوع فقط مربوط به پزشکی نیست، بلکه در کشاورزی و حتی تولید سوخت سالم نیز می‌توان از این روش استفاده کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در سال ٧١ که مسئولیت وزارت بهداشت را داشتم، تصمیم به ساخت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گرفتیم، اما مورد انتقاد قرار گرفت، در آن زمان هیچکسی فکرش را نمی‌کرد که روزی در این دانشگاه مرکز تشخیص ژنوم بیماری‌های ژنتیکی تأسیس و امکان درمان این بیماران فراهم شود.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع امریکا روی اینگونه پروژه‌ها سرمایه گذاری‌های زیادی کرده است، تصریح کرد: در بیماری‌های مزمنی چون سرطان یا بیماری‌های قلبی عروقی، ژنوم‌ها تاثیر دارند و لازم است در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و درکنار این مرکز، باید مرکز ژن ادیتینگ بسازیم تا بعداز شناسایی ژن‌های معیوب، آن‌ها را اصلاح کنیم.

وی در پایان گفت: از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری درخواست حمایت بیشتری داریم تا بتوان این مراکز را راه اندازی و توسعه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز