خبرگزاری کار ایران

تدوین برنامه حفاظتی برای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۱۶

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفت:تدوین و اجرای برنامه حفاظت از گونه‌های مهم و کلیدی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه، امکان مشارکت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه‌های این گونه‌ها را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل آبشت با اشاره به وضعیت خشکیدگی بخش‌هایی از زیستگاه‌های مهم دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر تالاب‌های اقماری و زیستگاه‌های بلافصل آن‌ها نقش مهمی در تأمین محل زیست پرندگان و دیگر گونه‌های آبزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارند که توجه و حفاظت بیش از پیش آن‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: علاوه بر کمیت مناسب آب تالاب‌های اقماری، تنوع زیستی بخش مهم دیگر تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه است که ارزش‌ها و کارکرد‌های بسیاری را برای این تالاب‌ها پدید آورده است.

آبشت افزود: به همین دلیل حفاظت از این گونه‌ها در قالب برنامه‌ای منسجم و مشارکتی از اولویت‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران است که با همکاری و مشارکت دفتر اکوسیستم‌های تالابی، دفتر حیات‌وحش و تنوع‌زیستی، اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی و سمن‌های محلی در سه تالاب سولدوز، کانی‌برازن و قره‌قشلاق آغاز شده است و ادامه دارد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها تصریح کرد: بررسی و تعیین اقدامات موثر در حفاظت از گونه‌ها و زیستگاه‌های آن‌ها در قالب برنامه مدون، اقدام اولویت‌دار بخش تنوع‌زیستی برنامه‌های مدیریت جامع این تالاب‌هاست که در حال حاضر با مشارکت جوامع محلی و سایر ذینفعان از این تالاب‌ها آغاز شده و در ادامه به اجرای اقدامات در این تالاب‌ها منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور کارگاه مشورتی فنی با ذینفعان برگزار و در آن علاوه بر مرور و تعیین گونه‌های مهم و کلیدی به اقداماتی که باعث کاهش یا حذف تهدیدات از این گونه‌ها می‌شود پرداخته شد.

آبشت افزود: در گام بعدی اقدامات نهایی با مشارکت ذینفعان و جوامع محلی در تالاب‌های منتخب اجرایی و نتیجه آن‌ها پایش خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز