خبرگزاری کار ایران

برنامه کمیته‌ امداد برای اشتغال‌زایی دانشجویان مددجو

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۷۰۶

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد برنامه این نهاد برای اشتغال‌زایی دانشجویان تحت حمایت را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۳ هزار و ۴۸۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: تعداد زیادی از این افراد جزو دانشجویان نخبه کشور هستند یا در دانشگاه‌های معتبر تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است افزود: با توجه به اینکه طرح‌های دانش‌بنیان از پایداری و درآمد بیشتری برخوردار است کمیته امداد در حال برنامه‌ریزی برای آشنایی دانشجویان تحت حمایت با فضا‌های کسب‌وکار دانش‌بنیان است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بابیان اینکه بر این اساس دانشجویان مددجو از همان ابتدای ورود به دانشگاه به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان هدایت می‌شوند گفت: فعالیت جزئی یا پاره‌وقت این افراد در حوزه‌های دانش‌بنیان به نحوی است که پس از فارغ‌التحصیلی محل و نوع اشتغال این افراد مشخص می‌شود.

عبدالملکی با اعلام اینکه برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان گستره رشته‌هایی مددجویان کمیته امداد در حال تحلیل است افزود: در فاز نخست توسعه حوزه‌های دانش‌بنیانی که به‌طور معمول در کشور وجود دارد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم و تحقیقات برای آن‌ها برنامه دارند مانند صنایع الکترونیکی، صنایع پایین‌دستی صنعت نفت و گاز و حوزه‌های علوم پزشکی در دستور کار قرارگرفته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه دانشجویان تحت حمایت با توجه به رشته تحصیلی در حال تفکیک هستند افزود: کمیته امداد در فاز دوم نیز زمینه را برای ورود دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی به حوزه‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

وی بابیان اینکه برای توسعه مشاغل دانش‌بنیان در کمیته امداد علاوه بر ظرفیت دانشجویان تحت حمایت می‌توان از ظرفیت خیران کارآفرین استفاده کرد گفت: دانشمندان، اساتید دانشگاه و متخصصانی که در حوزه دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند می‌توانند در طرح‌های خود از مددجویان متخصص یا فاقد تخصص بهره‌گیرند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۸۶۷ طرح اشتغال دانش‌بنیان برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجراشده است گفت: این رقم شامل ۲۰ طرح کشاورزی، ۱۳۶ طرح دام‌پروری، یک طرح شیلات، ۴۲ طرح صنایع‌دستی، ۱۱ طرح صنعت و معدن و ۶۵۷ طرح خدمات می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز