خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

نسل بعد از انقلاب حقوق خود را جستجو می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۳۰۰

عضو شورای شهر تهران، ری تجریش گفت: بغض فروخورده نسلی که بعد از انقلاب بدنیا آمده و رشد کرده، حقوق خود را جستجو می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناهید خداکرمی؛ در سی و ششمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور گفت: در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در طی آن حوادث تلخی نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان  دستگیر و زندانی شده اند.

وی افزود: بدیهی است با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح الامین ها دارند، بسیار نگرانند. نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر، یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم سلولی اراذل و اوباش اشتباه کند و خدای ناکرده اتفاقی غیر قابل بازگشت حادث شود.

خداکرمی گفت: همه ما می دانیم که بغض فروخورده نسلی که بعد از انقلاب بدنیا آمده و رشد کرده، حقوق خود را جستجو می کند، پرسشگریست که نه تنها پاسخی برای سوالات و خواسته هایش دریافت نمی کند، بلکه شاهد آنست که سازمان ها و نهادهایی عمدتاً فرهنگی که هیچ تأثیری در زندگی روزمره آنها و حتی شکوفایی کشور ندارند،  بر سر سفره او و نسل آینده کشور نشسته اند و با ترویج چاپلوسی و تداوم شیوه مدیریتی آزمون و خطا منابع کشور را می بلعند و به یأس و نا امیدی دامن می زنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که طبق اصل 19،20،27 قانون اساسی مردم از حقوق برابر برخوردارند و حق دارند تا اعتراضات خود را بصورت فردی یا راهپیمایی مسالمت آمیز بیان دارند،  یک گروه هر زمان که اراده کنند از این حق استفاده می کنند و به خیابان می آیند در حالی که سایر گروه ها از این حق محرومند و نه تنها دیده نشدند، بلکه صدایشان نیز شنیده نمی شود و همواره با وجود اعتراضات مسالمت آمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند.

خداکرمی گفت:من بعنوان نماینده مردم شریف تهران از دستگاه های ذیربط درخواست دارم تا در این زمینه شفاف سازی کنند، و گزارش بدهند که در حوادث اخیر، چند نفر از شهروندان تهرانی بازداشت شده اند؟

وی افزود:همچنین از همکارانم تقاضا دارم تا به اتفاق به میان جوانان، اصناف، دانشجویان، معلمان، کارگران، و سایر اقشار برویم، سخن آنان را بشنویم و باب گفتگو میان مدیران خسته و محتاط دهه اول انقلاب را با جوانان پرشور امروز بازکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز