خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

هرگونه تغییر در نرخ عوارض شهری باید به تصویب شورا برسد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۹۸

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: لازم می‌دانم از اختیارات شورای شهر مبنی برضرورت تصویب هرگونه تغییر در نوع و میزان هرگونه عوارض شهری دفاع کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر در تذکری بیان داشت: براساس بند 19 ماده 71 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور موضوع وظایف شورای اسلامی شهر تصویب لوایح، برقراری یا لغو هرگونه عوارض شهر و همچنین تغییر نوع و میزان آن از اختیارات شورای اسلامی شهر بوده و شهرداری موظف است هرگونه تغییر در نرخ و عوارض شهری را به تصویب شورای اسلامی برساند.

وی افزود: در هفته‌ای که گذشت شاهد اعلام رسمی تغییر نوع و نرخ عوارض طرح ترافیک در سال 97 از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بودیم به گونه‌ای که اعلام این تغییر ابهامات و مباحث متعددی را در رسانه‌ها و محافل کارشناسی در خصوص موفقیت یا شکست آن در بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران ایجاد کرد و به تناسب آن اعضای شورای شهر که از جزئیات تغییر و طرح توجیهی کارشناسی آن بی‌اطلاع بودند محل رجوع و پرسش قرار گرفتند.

فراهانی در ادامه گفت: وارد محتوای طرح جدید و ارزیابی آن نمی‌شوم اما لازم می‌دانم از اختیارات شورای شهر مبنی بر ضرورت تصویب هرگونه تغییر در نوع و میزان هرگونه عوارض شهری دفاع کنم.

وی افزود: شورای شهر از بدو تاسیس تاکنون 15 مصوبه مجزا در موضوعات مختلف مرتبط با تردد در محدوده طرح ترافیک داشته است و در موارد متعددی اقدام به اصلاح یا تغییر نوع یا میزان عوارض مربوطه کرده است. حال چگونه است که شهرداری این بار در رویه‌ای غیر معمول بدون اطلاع و تصویب شورا اقدام به اعلام سراسری تغییر نرخ و نوع عوارض تردد در طرح ترافیک در سال جدید کرده است.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخواست کرد در موعد مقرر لایحه اصلاحی مبنی بر میزان و نوع عوارض مذکور به همراه طرح توجیهی کارشناسی شده آن را به صحن شورا جهت بررسی وتصویب نهایی ارسال کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز