خبرگزاری کار ایران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران:

تعیین‌تکلیف اراضی دوشان تپه به صورت ویژه در دست اقدام است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۲۶۵

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: تعیین تکلیف اراضی دوشان تپه در شرق تهران به صورت ویژه در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی حجت؛ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در سی و یکمین جاسه علنی شورای شهر با ارائه گزارشی بیان داشت: برای تعیین تکلیف پادگان هایی همانند «۰۶» برنامه مطالعاتی خواهیم داشت.

وی افزود: آسیب شناسی وضعیت باغات و تدوین ضوابط با رویکرد صیانت از فضای سبز شهری در این طرح مورد توجه قرار گرفته و در مرحله انتخاب مشاور است.

حجت گفت:دستورالعمل پروژه های بزرگ در مقیاس بلندمرتبه سازی ۹۶ درصد پیشرفت داشته که پس از آماده سازی، آماده ارسال به کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی خواهد بود.

وی افزود: تعیین تکلیف اراضی دوشان تپه در شرق تهران به صورت ویژه در دست اقدام است و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته و تا انتهای خرداد ۹۷ تکمیل خواهد شد.

حجت گفت: طرح اراضی کن با رویکرد حفاظت از آن پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.درحال حاضر ۵۲ روز برای صدور پروانه و ۳۹ روز برای دریافت گواهی صرف می شود و تلاش ما این است تا با هوشمندسازی این دوره زمانی را کاهش دهیم.

وی افزود:به غیر از حالت طبیعی سال ۹۰ و ۹۱، سالانه حدود ۹ هزار تا ۱۰ هزار پروانه در تهران صادر شده است. در ۳ ماه اخیر ۲ هزار ۴۴۲ پروانه صادر شده است که بر خلاف ادعایی که مطرح می شود با بخشنامه شهردار تهران تعداد صدور پروانه ها کاهش یافته است و این در حالی است که در بازه زمانی 3 ماهه در سال گذشته هم همین رقم بود.

حجت گفت:در منطقه یک ۴۵ مورد و در منطقه ۲۲ ، ۴۰ مورد گود رها شده داریم. گود فرهنگ در کنار کتابخانه ملی در حال تثبیت است و در خردادماه کاملا رفع خطر می شود. در مورد گود برج میلاد نیز با معاون فنی و عمران صحبت کردیم و با تعیین ۳ راه حل برای تثبیت گود به دنبال انجام عملیات اجرایی هستیم.

وی افزود:طبق قانون هر سال باید ۳ محور را بهسازی کنیم که امسال اقدامات مربوط به بهسازی ۳ محور خیابان های ولیعصر، کارگر و انقلاب را به طور صد در صد کامل کردیم و سال آینده  ۳ محور جدید را ساماندهی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ۲۲ بوستان تهران برای حضور ناتوانان انجام شده است بیان داشت:پیشنهاد ما این است که با برداشتن بخشی از منطقه ۱۱ و اضافه کردن بخش هایی از منطقه ۱۰ و ۱۷ که کمترین مساحت تاریخی را دارند قلب تاریخی تهران را احیاء کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز